کد خبر: 899298
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
رییس پلیس استان اردبیل:
رئیس پلیس استان اردبیل گفت: امسال ۵۶ هزار و ۵۳۵ پرونده مجرمانه در سطح واحدهای انتظامی در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سردار حسین عبدی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به یک هزار و ۴۸۰ عنوان جرم شناخته شده، خاطرنشان کرد: از بین این جرایم ۶ جرم در استان اردبیل بیش از همه خود را نشان می‌دهد که در استان اردبیل نزاع دسته جمعی ۱۳ درصد کل جرایم رخ داده در اردبیل را به خود اختصاص می دهد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه نزاع دسته جمعی در اردبیل نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است، افزود: برخورد پلیس با مخلان آسایش جامعه برخورد قانونمند توام با احترام است که در بحث نزاع نیز پلیس سعی دارد با اعمال قوانین نسبت به کاهش این نوع جرم در اردبیل اقدام کند.

عبدی از رشد ۱۷ درصدی تصادف در اردبیل خبر داد و گفت: تصادفات در اردبیل ۱۰ درصد مصادیق جرایم را شامل می شود که تلفات رانندگی مشکلات قابل توجهی را رقم زده است.

وی به تصادفات و جانباختگان تصادفات درون شهری و برون شهری اشاره و تصریح کرد: در تصادفات درون شهری با ۴۰ درصد کاهش و در تصادفات برون شهری با ۱۶ درصد کاهش مواجه هستیم که نسبت به سال گذشته ۴۳ نفر کاهش جانباختگان را شاهد بودیم.

وی از کسب رتبه برتر پلیس راهور استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: راهنمایی و رانندگی استان در کاهش تصادفات در بین واحدهای راهنمایی و رانندگی در سطح کشور جزو برترین ها معرفی و موفق به دریافت لوح تقدیر شد.

عبدی با اشاره به رشد دو درصدی کشفیات سلاح و ۲۸ درصدی کشف مشروبات الکلی داخلی اظهار کرد: ورود مشروبات الکلی خارجی با تمهیدات دستگاه قضا و پلیس در اردبیل به حداقل رسیده و امسال ۴۰ درصد کاهش واردات این نوع مشروبات در اردبیل را شاهد بودیم.

وی به عملکرد فوریت های پلیس ۱۱۰ نیز اشاره کرد و گفت: در سطح استان و در سالجاری ۵۳۵ هزار مورد تماس مردمی با ۱۱۰ صورت گرفته که افزایش ۲۸ درصدی تماس ها را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: تعداد تماس های عملیاتی ۱۱۰ در اردبیل ۲۳۴ هزار و ۳۵۵ مورد بود که با افزایش ۱۷ درصدی این عملیات روبرو بودیم.

عبدی گفت: در این میان ۴۴ درصد تماس ها با پلیس ۱۱۰ منجر به ارشاد و راهنمایی تماس گیرنده شده است.

وی ادامه داد: روزانه در سطح استان یک هزار و ۵۱۶ مورد تماس با ۱۱۰ ثبت شده که تماس های عملیاتی روزانه نیز ۶۰۴ مورد می باشد.

رییس پلیس استان اردبیل گفت: در بخش ارجاعات قضایی نیز ۱۹ هزار و ۵۲۴ فقره ابلاغ ارجاعات با ۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته انجام شده است.

عبدی همچنین از مراجعه ۷ هزار و ۷۳۶ پرونده به مشاوران فرماندهی انتظامی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۱۳۵ پرونده در این زمینه منجر به صلح و سازش شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر