کد خبر: 898067
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی بیش از۲۲۳ مرکز اقامتی آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قادر تقی‌زاده در جلسه کمیته‌های اسکان و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل اظهار داشت: 10 کمیته زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر پیش بینی شده و دستورالعمل ستاد اجرایی به اعضا و فرمانداران ابلاغ شده و 223 مرکز اقامتی در این استان برای پذیرش و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی آماده‌سازی شده است.

وی افزود: کمیته‌ها شامل حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، تبلیغات و اطلاع رسانی و با هماهنگی مسئول کمیته اسکان و کمیته اطلاع رسانی به میراث فرهنگی سپرده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: مراکز اقامتی برای اسکان مسافران آماده سازی شده و پروانه مراکز تمدید و نرخ آنها نیز اعلام شده است.

تقی‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت اسکان آموزش و پرورش بیان کرد: به ویژه در شهرهای اردبیل و سرعین مدارس و خانه‌های معلم به غیر از شرایط استثنایی اسکان فرهنگیان را عهده‌دار خواهد بود.

وی گفت: در شرایط اضطراری و در صورتی که مراکز اقامتی موجود پاسخگوی مسافران نباشد پیش بینی لازم برای استفاده از مدارس، سالن‌های ورزشی و مساجد برای اسکان گردشگران صورت پذیرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه نوروزگاه در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در کنار آثار تاریخی و طبیعی استان جشن‌ها و برنامه‌هایی در قالب معرفی آداب و رسوم مرتبط با نوروز برگزار می‌شود.

تقی‌زاده از استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منسجم خبر داد و افزود: در پایگاه‌های منسجم شهرداری، هلال احمر و نیروی انتظامی در ورودی‌های شهر استقرار خواهند یافت و نیز بروشور، پلاکارد و کتابچه‌های گردشگری برای مسافران نوروزی تدارک دیده شده و از طریق اپلیکیشن‌های گردشگری جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری صدا و سیما در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بیان کرد: انتظار می‌رود مساجد بین راهی و مساجد واقع در مسیر تردد گردشگران نیز در این ایام آماده خدمت‌رسانی به مسافران باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر بر اساس نظرسنجی‌ها بیشترین اعتراض مسافران از کمبود سرویس بهداشتی، کمبود اقلام تبلیغاتی و پارکینگ به ویژه در محلات مرکزی شهر اردبیل بوده که انتظار می‌رود امسال خدمات مطلوب‌تری از طرف دستگاه‌های متولی ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر