کد خبر: 896294
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
رئیس پلیس فتای استان اردبیل:
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: فضای مجازی به دلیل استفاده آزاد عموم و نبود محدودیت خاص به یک ابزار سودمند برای قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سرگرد علی قهرمان‌طالع در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: وجود خرید و فروش اینترنتی و آنلاین برای کاربران شبکه‌های اجتماعی شاید مزیتهایی داشته باشد که غیرقابل انکار است اما باید توجه داشت که با نگه داشتن جانب احتیاط از تبدیل این فضا به ابزاری برای عرضه کالاهای قاچاق جلوگیری کرد.

وی با اشاره به روند روبه رشد تبلیغات و تامین نیازهای مردم از طریق فضای مجازی و به‌ صورت آنلاین افزود: این امر به‌گونه‌ای است که گردش مالی در این فضا در حال رشد بوده و این فضا برای سودجویان سایبری چه در بخش کلاهبرداری و چه در زمینه عرضه کالاهای قاچاق، اجناس نایاب خارجی و کالاهای مصرفی مهیاست که باید کاربران نهایت دقت و هوشیاری را در رابطه با مسائلی این دست داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل تصریح کرد: کلاهبرداران سایبری به‌صورت کاملا حساب‌ و برنامه‌ریزی شده پیش می‌روند و با تبلیغات جذاب مثل تحویل رایگان درب منزل، پرداخت وجه پس از دریافت کالا یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات فروش کالا اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می‌کنند.

قهرمان‌طالع ادامه داد: در همین رابطه علت اصلی کوچ قاچاق کالا به فضای مجازی برخورد محکم در جهت پیشگیری از قاچاق کالا در فضای حقیقی می‌باشد که نیاز است تا در این زمینه هشدار جدی به تمامی کاربران فضای مجازی داده شود تا در صورت مشاهده هرگونه موردی مشکوک مراتب را گزارش دهند و از خرید کالاهایی با مشخصات غیرحقیقی جدا خودداری کنند.

وی اظهار کرد: بیشتر کالاهای عرضه‌شده در فضای مجازی شامل پوشاک، لوازم‌آرایشی، لوازم‌خانگی، طلا و فلزات گران‌بها است که توسط افراد نامعلوم و خارج از عرصه‌های قانونی توزیع و خرید و فروش می‌شود و در همین زمینه هیچ گونه محدودیتی برای دارندگان این امتیاز برای عرضه وسایل قاچاق وجود ندارد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل افزود: با اذعان به اینکه فضای مجازی به دلیل استفاده آزاد عموم و نبود محدودیت به یک ابزار سودمند برای قاچاقچیان کالا و ارز تبدیل شده است باید تمامی کاربران دقت کافی داشته باشند تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در گروه‌ها و کانالهای شبکه‌های اجتماعی مراتب را سریعا به پلیس فتا از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی مراجعه و گزارش دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر