کد خبر: 894224
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
رئیس پارک علم و فناوری استان البرزخبرداد
رئیس پارک و علم فناوری استان البرز گفت: حدود 105 شرکت دانش‌بنیان در استان البرز وجود دارد که موجب شده است رتبه پنجم کشور را از آن خود کنیم.

عطاالله ربانی در نشست اقتصاد مقاومتی استان البرز،که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز مناسب ارزیابی می‌شود.

وی بابیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینهٔ بودجه و اعتبار با مشکل مواجه هستند، افزود: باوجود 105 شرکت دانش‌بنیان در استان البرز موفق شده‌ایم رتبه پنجم کشوری در این زمینه را از آن خود کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه‌های فن بازار در استان البرز، تأکید کرد: حدود 5.2 دهم میلیارد تومان اعتبار مصرفی راه‌اندازی این نمایشگاه در نخستین سال بوده است که انتظار داریم در سال جاری تا 13 درصد افزایش اعتبار داشته باشیم.

توسعه پارک‌های علم و فناوری بدون هزینه اعتباری با ساختارهای علمی توسعه داده‌شده است و تعداد زیادی مرکز رشد و نوآوری در استان البرز وجود دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه پژوهشگاه مواد و انرژی از مراکز رشد و نوآوری کمتر فعالیت می‌کنند که این موضوع بیانگر اهمیت و فعالیت مراکز رشد هستند.

رئیس پارک علم و فناوری اظهار کرد: لازم است از حضور و کمک بخش خصوصی در بحث راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری کمک بگیریم تا به اهداف خود دست پیدا کنیم.

ربانی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون قاچاق در کشور، گفت: این موضوع عمده مشکل شرکت‌های فناوری در استان البرز است و لازم است به آن رسیدگی شود.

وی بابیان اینکه بودجه مربوط به پارک علم و فناوری متناسب با ظرفیت فناوری استان البرز نیست، خاطرنشان کرد: آمادگی کافی راداریم با عنوان پایلوت در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار