کد خبر: 893421
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ابراهيم وحيدزاده:
ابراهيم وحيدزاده، كارگردان سينما درباره كمرنگ‌شدن اهميت جشنواره فيلم فجر و سياست‌هاي نادرست مسئولان جشنواره سي و ششم فجر گفت: جشنواره فيلم فجر هيچ قاعده استانداردي ندارد و بيشتر شبيه يك دورهمي براي برگزاري جشن‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي است و ما در آن شاهد رعايت قواعد استاندارد سينمايي نيستيم!
كارگردان فيلم سينمايي «معادله» افزود: جشنواره فيلم فجر در سينماي كشور ما اهميت بسيار زيادي دارد و اينكه ما بخواهيم با بي‌تدبيري آن را كمرنگ و خنثي كنيم به نفع و صلاح سينما و سينماگران كشور نيست؛ اين جشنواره بايد شكل ويژه‌اي داشته باشد تا بتواند نتايج خوبي را براي سينماي كشور به بار آورد. وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به اتفاقات نادرستي كه در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر شاهد آن هستيم،‌اظهار داشت: جداسازي اهالي رسانه و هنرمندان از يكديگر و توجه ويژه به نام برخي فيلمسازان شايسته نيست! من نمي‌دانم مسئولان برگزاركننده اين رويداد سينمايي با كدام تدبير و درايت سالن نمايش فيلم‌هاي اصحاب رسانه و هنرمندان را از يكديگر جدا كرده‌اند و پرديس سينمايي ملت را براي نمايش فيلم‌ها برگزيدند! جداسازي هنرمندان و اهالي رسانه تنها مي‌تواند موجبات پوچ‌شدن و عبث‌شدن جشنواره فيلم فجر را به همراه داشته باشد و هيچ‌گونه امتيازي را نصيب آن نمي‌كند. 
وحيدزاده تأكيد كرد: ما در تمامي فستيوال‌هاي مهم فيلم در دنيا شاهد آن هستيم كه هنرمندان و اصحاب رسانه و منتقدان همگي در كنار هم فيلم‌ها را تماشا مي‌كنند؛ با هم بحث و رايزني و گفت‌وگو مي‌كنند و اين اتفاقات خوبي را براي سينما در پي دارد،‌‌اما تصميمات ناپخته و غيركارشناسي شده مسئولان برگزاركننده جشنواره باعث شده تا ما بعد از چند سال در كنار هم بودن هنرمندان و اهالي رسانه در برج ميلاد شاهد جداسازي آنها از يكديگر باشيم. 
اين سينماگر سپس به خبر بازبيني فيلم‌هاي حاضر در جشنواره توسط ساير نهادها واكنش نشان داد و گفت: ما بايد بدانيم و آگاه باشيم كه هيچ وقت يك فيلم سينمايي نمي‌تواند باعث ايجاد حركت يا جريان‌سازي سياسي شود و مسئولان نبايد با سينما اينقدر امنيتي برخورد كنند. من نمي‌دانم چرا امسال براي اولين‌بار اين اتفاق رخ داده در هر صورت اين اتفاقي است كه من آن را نمي‌پسندم. وي در خاتمه اين گفت‌وگو متذكر شد: اميدوارم مشكلات جشنواره فجر با تدوين يك آيين‌نامه اصولي و مبتني بر شرايط روز سينماي كشور ديگر پس از اين شاهد تحولات سليقه‌اي و لحظه‌اي مديران و دبيران و سياستگذارانش نباشد و براي تدوين يك آيين نامه اصولي نظر يكايك اهالي برجسته سينماي كشور را جويا شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار