کد خبر: 884785
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معتقد است که ۱۶ آذر، فرصتی ارزشمند برای تامل و بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان است.

 دکتر رضا چمن با اشاره به تقارن ۱۶ آذر "روز دانشجو"با میلاد پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت به وقایع 16آذر 32 اشاره و اظهار کرد: شانزدهم آذر و روز دانشجو سالروز بزرگداشت شهادت سه تن از دانشجویانی است که در سال ۱۳۳۲ در راه مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند و سنگ‌فرش‌های سبز دانشگاه با خون سرخ دانشجویان رنگین شد.

وی ادامه داد: ۱۶ آذر یادآور خاطره آن «سه قطره خون» است که بر چهره‌ دانشگاه ما، همچنان تازه و گرم است و از آن سال، چندین دوره آمدند و کارشان را تمام کردند و رفتند، اما این سه تن همچنان استوار ماندند تا هر که را می‌آید، بیاموزند، هرکه را می‌رود، سفارش کنند. آن‌ها هرگز نمی روند، همیشه خواهند ماند، چرا که آنها "شهیدند".

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از 16آذر به عنوان یک فرصت نام برد و گفت: روز دانشجو و 16آذر بدون تردید نقطه عطفی در تاریخ دانشجویی ایران و فرصتی ارزشمند برای تامل و بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان است،دانشجویانی که در کنار سایر اقشار انقلابی نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری آنان است که با جهاد علمی و نثارخون پاک خود نهال پر خیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی با بیان اینکه روز دانشجو امسال با ایام سالروز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص)  و فرزند دانشمند پرورش حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت مقارن شده ضمن به فال نیک گرفتن این تقارن، اظهارامیدواری کرد: این هم‌زمانی مبارک بیش از پیش موجبات همدلی و وحدت ملی را در تمامی سطوح خاصه در جامعه علمی و دانشگاهی کشور برای توسعه و تعالی ایران اسلامی فراهم کند و دانشجویان و دانشگاهیان عزیز و آگاه با عنایت به منویات رهبر فرزانه انقلاب روحیه ایثارگری، استقلال طلبی،آزادی خواهی و استکبار ستیزی خود را حفظ و تقویت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر