کد خبر: 859434
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
به مناسبت آزادسازی مهران
یکی از مهمترین نکات راجع به آزادسازی مهران این است که این مهم به رغم ثبت در تقویم ملی کشور مورد بی توجهی رسانه قرار می گیرد و در سطح ملی به ابعاد این روز مهم کمتر پرداخته می شود.
آزادسازی مهران آن هم یک روز فقط در جشن های استانی خلاصه می شود و به رغم اینکه یکی از روزهای بزرگ ملی در تاریخ دفاع مقدس به شمار می رود که باید به نسل جوان بیشتر بازگو شود.

طی سال های اخیر وعده های مختلفی برای برجسته سازی این روز مهم از جمله تشکیل دبیرخانه دائمی آزادسازی مهران داده شده است ولی متاسفانه بازهم در سال جاری خبری از وعده های مسئولان نیست.

سردار صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلامگفت: به رغم اینکه آزادسازی مهران یکی از مهمترین رخدادهای دفاع مقدس است و حضرت امام هم فرمودند«مهران را هم خدا آزاد کرد» ولی در رسانه ها کمتر به این روز پرداخته می شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از رشادت های مردم استان ایلام به خصوص در همین آزادسازی مهران در کشور بازگو نشده که نیاز است رسانه ها به موضوعات دفاع مقدس در این استان به عنوان خط قدم جبهه های جنگ توجه ویژه داشته باشند.

حسینی بیان داشت: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی ، آمریکا و اسرائیل آمده بود تا چرخ رو به جلوی انقلاب اسلامی را از حرکت باز دارد، اما با تلاش و همت مردم و نیروهای مسلح نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی اظهار داشت: از ویژگی های عملیات کربلای یک، ولایت پذیری رزمندگان بود و این عملیات در شرایط نابرابر و در زمان کوتاهی طراحی و اجرا شد و دومین ویژگی این عملیات تعداد کم رزمندگان ما در مقابل دشمن آماده و تا دندان مسلح بود.

مهران ۳۱ سال بعد از آزادسازی

شهرستان مهران طی سال های اخیر به واسطه مرز مهران یکی از مهمترین مناطق مرزی کشور برای تردد به عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق شمرده می شود و هم اکنون به عنوان دروازه عتبات عالیات مطرح شده است.

آئین پیاده روی اربعین طی سه سال اخیر باعث شده بیش از ۲ میلیون زائر فقط در دو هفته از مرز مهران تردد داشته باشند و این مرز کانون اصلی تردد زوار اربعین به شمار می رود.

ظرفیت بسیار بالای این مرز از جمله امنیت و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق موجب شده است این مرز به عنوان مهمترین مرز مذهبی کشور شناخته شود، علاقه مردم کشورمان برای تردد از این مرز به خصوص در ایام اربعین به حدی بالا است که مردم ترافیک های چندساعته و حتی روزانه در زمان اربعین را به جان بخرند.

ظرفیت های مذهبی در کنار پتانسیل های صادرات کالا در مرز مهران در حالی است که مردم این شهرستان از بیکاری و محرومیت رنج می برند، به رغم اینکه این مرز کانون تردد زوار در زمان اربعین است اما مسئولان وعده های خود برای استقرار امکانات رفاهی عملی نکرده اند.

نبود راه های ارتباطی مناسب، عدم امکانات رفاهی از جمله هتل های چند ستاره، محدود بودن فضای پایانه مرزی مهران به خصوص در ایام اربعین، عدم توجه مسئولان کشوری در بحث اختصاص اعتبارات ویژه اربعین به شهرستان و.... از مهمترین مشکلات شهرستان و مرز مهران است.

تلاش برای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران

سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس نیزاظهار داشت: مرز مهران امروز یکی از مهمترین مناطق کشورمان برای تردد زوار به خصوص در ایام اربعین به شمار می شود و هر سال بر تعداد تردد زائران افزوده می شود.

وی بیان داشت: هم اکنون طرح های بزرگی از جمله چهاربانده کردن محور ایلام-مهران در حال انجام است که این مهم با توجه به تردد زوار اربعین بسیار ضروری است.

امینی افزود: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در دست انجام مسئولان و نمایندگان استان ایلام تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران با توجه به رایزنی های انجام شده است که لایحه آن همراه با چند منطقه دیگر قرار است به زودی وارد صحن علی مجلس شود.

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد مهران مشکل خاصی ندارد، این طرح ماه آینده به صحن خواهد آمد، افزودن چندین منطقه دیگر به طرح ایجاد مناطق آزاد مشکل ساز شد.

وی بیان داشت: بیکاری مهمترین مشکل مردم شهرستان مهران است به رغم اینکه در این شهرستان میادین مشترک نفت و گاز وجود دارد و هم اکنون پروژه هایی در این زمینه فعال هستند اما مردم با بیکاری دسته و پنجه نرم می کنند.

امینی افزود: مجموعه فعالیت های انجام گرفته در حوزه نفت مهران در آینده نزدیک و تا پایان سال ۹۶ اشتغالزایی بالایی را برای مردم مهران و ایلام به همراه خواهد داشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار