کد خبر: 844923
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
رئيس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه مركزي آستان قدس رضوي خبر داد ؛
بيش از450 نسخه کتاب خطي ازآثار عالم و دانشمند بزرگ جهان اسلام، شیخ محمد بن حسن حر عاملى در گنجینه مخطوطات كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي نگه‌داری می شود.

 رئيس اداره مخطوطات این سازمان با بيان اين مطلب گفت: در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي بيش از 450 کتاب خطي متعلق به شيخ محمد بن حسن حرعاملي نگهداري مي‌شود که بسیاری از این آثار نفیس و منحصر به فرد می باشند.

حجت الاسلام نوری نیا خاطرنشان کرد: وسايل الشيعه، هدایة الأمة إلی أحکام الأئمة ، جواهر السنيه، درالمنثور، بدايه‌الهدايه و مشهدالرضوي از آثار خطي ارزشمند اين دانشمند بزرگ اسلامي است.

وی با بیان اینکه علاوه بركتب خطي، مجموعه کم نظیری از كتب چاپ سنگي مانند امل الآمل‌، الفصول المهمة في اصول الائمة، بدايه الهدايه... در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود اظهار داشت: با وجود گنجینه ارزشمند کتب خطی و چاپ سنگی آثار شيخ حرعاملي در گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی ، این مجموعه می‌تواند به عنوان پایگاه علمی مورد استفاده نسخه شناسان، محققان ودانش پژوهان قرار گيرد.

نوری نیا گنجینه منحصر به فرد کتب خطی و چاپ سنگی آستان قدس رضوی با موضوعات گوناگون ، را پشتوانه علمی و فرهنگی دانشمندان جهان اسلام عنوان کرد و افزود: این گنجینه عظیم، در موضوع مختلف، از غنای خاصی برخوردار است.

گفتنی است شیخ محمد بن حسن حُرّ عاملی(۱۰۳۳ - ۱۱۰۴ق) معروف به شیخ حر محدث و فقیه امامیه در قرن یازدهم هجری و مؤلف وسائل الشیعه، از برجسته‌ترین علمای شیعه در قرن یازدهم هجری به شمار می‌آید. او یکی از چهره‌های بزرگی است که مذهب شیعه را با روایات اهل بیت(ع) بیش از پیش غنی ساخت و دارای تألیفاتی ارزنده و شخصیتی مورد احترام نزد علمای شیعه است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار