کد خبر: 842178
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان‌غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان‌غربی گفت: بسیاری ازآداب و رسوم منطقه ما به فراموشی سپرده‌ شده‌است و برپایی نوروزگاه کمک شایانی به احیای آداب و رسوم منطقه خواهد کرد.

جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در ارومیه اظهار داشت: با برپایی نوروزگاه‌ها در مناطق مختلف استان مردم می‌توانند آن را در محیط پیرامونی خود احساس کرده که باعث تقویت هرچه بیشتر این آئین باستانی ایرانیان می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این با برپایی نوروز‌‌گاه گردشگران خارجی نیز با آداب و رسوم ایرانیان و عید نوروز آشنا می‌شوند و می‌توانند از این فرهنگ بسیار غنی و گسترده الگو بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نوروزگاه‌ها مکانی برای معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف است تصریح کرد: با برپایی نوروزگاه‌ها خوش‌آمدگویی خوبی نیز به مهمانان صورت می‌گیرد.

جباری گفت: بسیاری ازآداب و رسوم منطقه ما به فراموشی سپرده‌ شده‌است و برپایی نوروزگاه کمک شایانی به احیای آداب و رسوم منطقه خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های انجام شده در نوروزگاه‌ها ملی بوده و استان‌ها می‌توانند بنا به شرایط فرهنگی مناطق خود بخشی از آنها را اضافه یا کاهش دهند.

جباری اضافه کرد: نوروزگاه مکان رویدادی است برای نشان دادن تفاوت‌هایی که برای انسجام و وحدت باید شناخته شود، ایجاد انگیزه‌های شادی و نشاط، حفظ واحیا آیین‌های سنتی مربوط به نوروز به عنوان هویت و میراث ناملموس بشری و رونق گردشگری و آثار اقتصادی ناشی از آن در کلیه بخش‌های اقتصادی وخدماتی که منجر به توسعه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر