کد خبر: 841576
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
17 اسفند ماه، مصادف است با سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبري مبني بر تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي كه در آن اعضاي حقيقي و حقوقي اين شورا را نيز مشخص نمودند.
مصطفي هنرمند
17 اسفند ماه، مصادف است با سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبري مبني بر تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي كه در آن اعضاي حقيقي و حقوقي اين شورا را نيز مشخص نمودند. با مرور سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فضاي مجازي پي به اهميت اين شورا در انديشه‌هاي راهبردي ايشان در اين خصوص مي‌بريم تا جايي كه اهميت اين مقوله را به اندازه اهميت خود انقلاب اسلامي مي‌دانند.
«رايانه‌ها و فضاي مجازي و سايبري كه الان در اختيار شماست، اگر بتوانيد اينها را ياد بگيريد مي‌توانيد يك كلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعي كه شما را نمي‌شناسند برسانيد. اين فرصت فوق‌العاده‌اي است. مبادا اين فرصت را ضايع كنيد كه اگر ضايع شد خداوند متعال از من و شما روز قيامت سؤال خواهد كرد. اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم رئيس فضاي مجازي كشور مي‌شدم.» (20/7/91)
با مقايسه تركيب اعضاي حقوقي مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي عالي فضاي مجازي مي‌توان درك بهتري از جايگاه و نقش اين شورا در ساختار جمهوري اسلامي ايران به‌دست آورد. در مجمع تشخيص مصلحت نظام هيچ وزيري عضو حقوقي مجمع نيست و وزرا فقط در صورت طرح موضوع مربوطه به وزارتخانه متبوعشان، در جلسات مجمع حاضر مي‌شوند تا به بيان نقطه نظرات خود پيرامون همان موضوع بپردازند. اين در حالي است كه در شوراي عالي فضاي مجازي شش وزير به عنوان عضو حقوقي حضور دارند. وزارتخانه‌هايي كه برخي از آنها سهم ويژه‌اي در هدايت علمي و فرهنگي جامعه بر عهده دارند.
امروز فضاي مجازي به منزله اسب «تروا عمل» مي‌كند و پياده نظام فكري جبهه مقابل را نه در شهر‌هاي مرزي كه داخل خانه‌هاي تك‌تك افراد جامعه مستقر كرده و به نبرد تن به تن مشغول است. نبردي كه در حوزه فكر و انديشه و با ابزار «شبهه و ترديد» در باورها و عقايد مردم در جريان است. اين فضا با ويژگي دسترسي آسان و كم‌هزينه بودن، بيش از ساير رسانه‌ها، دشمن را در اين راه ياري مي‌رساند تا جايي كه به قتلگاه جوانان تبديل شده است.  در اين سوي ميدان اما رئيس (رئيس‌جمهور) و اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي بايد با درك شرايط روز و نياز مخاطبان با «ورود هوشمندانه» به اين عرصه و سرمايه‌گذاري در سه حوزه سخت‌افزار، نرم‌افزار و از همه مهم‌تر «توليد محتوا» تهديدات پيش روي جامعه را تبديل به فرصت‌هاي كم‌نظير براي پيشبرد اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي كه همانا ساخت انسان فرهنگي و زمينه‌سازي براي انقلاب جهاني به رهبري حضرت حجت ارواحنا فداه است كنند و اميدهاي نظام رسانه‌اي استكبار را در عرصه فضاي مجازي به يأس و نااميدي بدل نمايند. همچنان كه اهداف و سياست‌هاي مركز ملي فضاي مجازي نيز به اين موارد به تفصيل اشاره داشته و تصريح مي‌دارد كه استفاده حداكثري از فضاي مجازي به منظور ارتباط و همكاري وسيع و هدفمند با ملت‌ها خصوصاً ملل مسلمان در جهت ترويج و تحقق گفتمان انقلاب اسلامي از جمله وظايف شوراست. ان‌شاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار