کد خبر: 840943
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار عنوان کرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار از شناسایی 253 مورد بیمار مبتلا به تب مالت در بیجار خبر داد.

به گزارش جوان در کردستان، حسن کرمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه برقراری سلامت و امنیت غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است، بر همکاری تمامی ادارات مرتبط با شبکه بهداشت و درمان در این راستا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار از کانون‌های شیوع بیماری تب‌مالت است، گفت: از دلایل اصلی شیوع این بیماری در بیجار، نحوه زندگی مردم و گستردگی دامپروری به صورت سنتی در این منطقه است.

کرمی ادامه داد: در این راستا شهرستان بیجار به عنوان شهرستان پایلوت در این زمینه در کل کشور انتخاب شده و اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد در دیگر مراکزی که کانون شیوع این بیماری است، به عنوان الگو انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت بیجار گفت: علیرغم آلودگی در سطح منطقه، می‌توان با برنامه‌هایی مدون و قابل اجرا این بیماری را کنترل و از شیوع آن پیشگیری کرد.

کرمی ادامه داد: افزایش آگاهی مردم با ارائه آموزش و استفاده از پتانسیل مردمی برای ارتقا پوشش واکسیناسیون دامی از راهکارهای جلوگیری از شیوع این بیماری است.

وی در ادامه از شناسایی 253 نفر بیمار مبتلا به تب مالت در بیجار خبر داد و گفت: بالابردن سطح سواد جامعه در این راستا بهترین روش برای جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار خواستار همکاری تمامی ادارات مرتبط در این زمینه شد و گفت: شبکه بهداشت به تنهایی قادر به انجام این امر مهم نیست.

کرمی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است و اگر این طرح ( انتخاب بیجار به عنوان پایلوت در کشور) انجام شود قطعا به توفیقی عظیم در این راستا دست خواهیم یافت.

وی به همکاری ویژه آموزش و پرورش با شکبه بهداشت اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت در این راستا می‌توانند کمک‌های شایانی داشته باشند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار