کد خبر: 840634
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ گفت: تا جايي كه بتوانيم بايد فرهنگ شهادت را الگوي اخلاق پزشكي و پرستاري قرار دهيم.
به گزارش خبرگزاري بسيج، چهارمين يادواره شهداي بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ صبح ديروز با حضور جمعي از مسئولان كشوري و لشكري و اساتيد دانشگاه و خانواده‌هاي معظم شهدا در سالن همايش‌هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد.

سيد‌نظام‌الدين طباطبايي، مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ با بيان اينكه در زمينه موضوع شهداي جامعه پزشكي عقب‌افتادگي‌هاي قابل‌توجهي داريم، تصريح كرد: بايد فرهنگ ايثار و شهادت و جهاد را در جامعه گسترش دهيم، اينكه كشور ما در اين وضعيت آشفته منطقه و در شرايطي كه كشور‌هاي اروپايي و مناطق ديگر دچار مسائل مختلفي هستند، در جزيره امني قرار گرفته به بركت خون شهدا است.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: ما تا جايي كه بتوانيم بايد فرهنگ شهادت را الگوي اخلاق پزشكي و پرستاري قرار دهيم.  طباطبايي با اشاره به راه‌اندازي درمانگاه‌هاي تك‌تخصصي در محلات محروم و حاشيه شهر تهران و ديگر مناطق محروم كشور گفت: ما اين اشتياق به خدمت‌رساني را در بسيج جامعه پزشكي مي‌بينيم و حتي پزشكان ما در مأموريت‌هاي خارج كشور در عراق و سوريه هم پيشتاز هستند.  وي افزود: بانك اطلاعات ۲۰۰ نفر از شهداي جامعه پزشكي و خانواده‌هاي آنها تهيه شده است و تاكنون سه جلد كتاب سپيدجامگان آسماني چاپ شده است كه امروز جلد چهارم آن نيز رونمايي مي‌شود.

در اين يادواره از خانواده‌هاي چهار شهيد دانشگاه علوم پزشكي تهران، چهار شهيد دانشگاه علوم پزشكي ايران، سه شهيد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، يك شهيد دانشگاه علوم بهزيستي، يك شهيد دانشگاه بقيه‌الله(عج) و يك شهيد دانشگاه علوم پزشكي ارتش تجليل به عمل آمد. دو تن از شهدايي كه در اين نشست تجليل شدند از شهداي مدافع حرم بودند كه يكي شهيد فوريت‌هاي پزشكي و ديگري از شهداي دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله(عج) بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار