کد خبر: 840372
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین:
یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی اعلام کرد آمریکا و اسرائیل با کمک کشورهای عربی در حال تلاش برای یک کودتا با هدف نابود کردن آرمان فلسطین هستند.
به گزارش فارس، «محمد الهندی» مسئول روابط بین‌المللی در جنبش‌ جهاد اسلامی و عضو دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با تعدادی از روزنامه‌نگاران در شهر غزه، از کشورهای عربی در همراهی با آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه فلسطین انتقاد کرد.

الهندی درباره امکان خروج از وضعیت فعلی فلسطین گفت: تا زمانی که در سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» بازنگری نشده، انتخابات بر اساس توافق قاهره در سال 2005 برگزار نشده تا شورای کلی جدیدی تشکیل شود و راهبردی اتخاذ کند که همگان از جمله حماس و جهاد اسلامی در آن شرکت داشته باشد، امکان خروج از این وضعیت کم است.

بر اساس گزارش وبگاه «پانوراما» الهندی افزود: طرف‌های غربی با کمک کشورهای عربی برای نابود کردن آرمان فلسطین، در حال تلاش برای کودتای جدید در خاورمیانه میانه هستند؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل این کودتا را با کمک کشورهای عربی رهبری می‌کنند تا ضربه‌های آخر برای نابود کردن مسأله فلسطین انجام شود.

این عضو دفتر سیاسی حماس سپس افزود: تلاش‌هایی برای تشکیل ائتلاف میان کشورهای عربی و اسرائیل در راستای منافع اسرائیل در منطقه در حال انجام است؛ اسرائیل، دشمن همه است زیرا (اسرائیل) چیزی جز یک پروژه‌ برای تسلط بر منطقه نیست؛ به ویژه در سایه وضعیت محلی و منطقه‌ای کنونی و شکست تشکیلات خودگردان در تمامی محافل و پرونده‌ها. برخی متوهم شده‌اند که اسرائیل می‌تواند متحد کسی باشد.

الهندی در ادامه گفت: ما وضعیت اسف‌بار کنونی منطقه را درک می‌کنیم و می‌خواهیم نقش و وظیفه خود را حفظ کنیم، نقش ما، نبرد با پروژه صهیونیستی در هر حالی است.

محمد الهندی تصریح کرد جهاد اسلامی راهکار «دو دولتی» را قبول ندارد و به گزینه «مقاومت» برای آزادسازی تمام فلسطین اعتقاد دارد؛ تشکیلات خودگردان هم بهتر است از سراب مذاکرات و انتظار کشیدن برای مواضع حمایتی آمریکا دست بردارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار