کد خبر: 840326
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
سرمايه‌گذاران آماده‌اند اما حمايت نمي‌شوند
درحالي که شهرستان دورود از توابع لرستان با داشتن جمعيتي بالغ بر 162 هزار و 800 نفر جزو شهرستان‎‌هاي پر جمعيت کشور محسوب مي‌شود که معضل ايجاد اشتغال‌زايي، درودي‌ها را در صدر جدول بيکاري قرار داده است. حالا با اين تفاسير، تعطيلي کارخانه‌هاي سودآور اين استان، از جمله کارخانه خمير مايه دورود که مي‌توانست حداقل براي 150 نفر به طور مستقيم اشتغال‌زايي کند، دردي است که به دليل کم‌کاري مسئولان بانک عامل، گريبان دوردي‌ها را گرفته است. با اينکه به گفته مسئولان سرمايه‌گذاران زيادي در اين راستا اعلام آمادگي‌کرده‌اند اما همچنان اين کارخانه در بن‌بست اهمال‌کاري متوليان قرار دارد.
ميترا شهبازي
تعلل بانک عامل در احياي کارخانه خميرمايه درود

شهرستان دورد با داشتن جمعيتي بالغ بر 162 هزار و 800 نفر در جدول شهرستانهاي پر جمعيت کشور قرار دارد و به گفته کارشناسان، دوردي‌ها سالهاست با درد بيکاري‌ دست پنجه نرم مي‌کنند. حالا با اين شرايط کارخانه‌هايي که مي‌توانند به سادگي معضل اشتغال‌زايي را از دورودي‌ها دور کنند، زير سايه سنگين تعطيلي قرار دارند. در همين راستا، سالها پيش، مسئولان قصد داشتند با افتتاح کارخانه خميرمايه ‌دورود بخشي از معضل اشتغال‌زايي اين شهرستان پرجمعيت را رفع کنند، اما اين واحد صنعتي که در سال 81 افتتاح شده بود، تنها با 6 سال فعاليت، در سال 87 تعطيل شد.

تلاش مسئولان براي احياي کارخانه به بن‌بست رسيد!

درحالي که کارخانه خميرمايه‌دورود مي‌توانست به طور مستقيم براي بيش از 150 نفر اشتغال‌زايي کند و بخشي ديگر از جمعيت بيکار شهرستان هم به صورت غير مستقيم از توليدات اين کارخانه سود ببرند، اما اين کارخانه مورد غفلت قرار گرفته است. البته مسئولان در راستاي احياي دوباره کارخانه تمام تلاششان را کرده‌اند و تاکنون با سرمايه‌گذاران بسياري در اين راستا مذاکره کرده‌اند که همگي به نتيجه مثبت رسيده، اما مسئولان بانک عامل مسير افتتاح دوباره کارخانه را سد کرده‌اند. در همين راستا نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار جوان مي‌گويد: «آستان قدس رضوي، يکي از سرمايه‌گذاراني است که براي احياي اين کارخانه اعلام آمادگي کرده است.»

مجید کیان‌پور با اشاره به اينکه سرمايه‌گذار داريم، اما مسير احياي کارخانه توسط بانک مسدود است، مي‌افزايد:« متاسفانه احياي اين کارخانه تنها به بانک سپه بستگي دارد. در شرايطي که مردم از بيکاري رنج مي‌برند و شهرستان دورود در صدر جدول بيکاري کشور قرار گرفته، بايد با اهمال کاري مسئولان روبه‌رو باشيم.»

وي ادامه مي‌دهد:« علي رغم تمام تلاش‌هايي که از سوي استانداري و فرمانداري استان لرستان انجام شده است، اما بانک سپه زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري در کارخانه مهم دورود را فراهم نمي‌کند. متاسفانه، مردم دورود نه مي‌توانند از مزاياي اشتغال‌زايي آن بهره ببرند و نه از فوايد مالي آن براي ارتقاي شهرستانشان سودي مي‌برند.»

رونق اقتصادي در گرو احياي کارخانه‌هاي تعطيل شده

درحالي شهرستان دورود در رکود قرار دارد که احياي کارخانه‌‎هاي اين شهرستان مي‌تواند کمک بزرگي به رونق اقتصادي آن کند. نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به اينکه افتتاح دوباره کارخانه مي‌تواند کمک بزرگي در راستاي افزايش نرخ توليد در شهرستان دورود کند، مي‌گويد:« اين واحد توليدي مي‌تواند راندمان خوبي را در حوضه اقتصادي شهرستان بخصوص، ارزآوري و اشتغال‌زايي ايجاد کند.» کیان‌پور ادامه مي‌دهد:« متاسفانه تمام تلاش‌هايي که براي احياي کارخانه انجام شده، به بن بست رسيده و هنوز خبري از افتتاح دوباره آن نيست.»

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در رابطه با کارخانه خمیرمایه دورود مي‌گويد: «برای احیای این کارخانه بیش از سه سال است که پیگیر هستیم و نمی‌دانم چقدر ديگر باید این پروژه بلاتکلیف و تعطیل بماند.»

لازم به ذکر است که اين کارخانه در سال 81 با بهرهگیری از تکنولوژی و ماشینآلات اتوماتیک روز دنيا شروع به فعالیت کرده و تولیدات آن نيز از کیفیت بسياري خوبی برخوردار بوده است. اما متاسفانه طي اين سال‌ها تمام تجهيزات مدرني که در کارخانه استفاده شده، در حال خاک خوردن هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار