کد خبر: 840310
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از اجراي طرح ملی نوروزگاه به مناسبت عید نوروز در ۳ شهرستان استان خبر داد.

بهمن عسگری افزود: طرح ملی نوروزگاه در 3 شهرستان بروجن فارسان و شهرکرد اجرا و در صورت تأمین زیرساخت‌ها در سایر شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

وی از برپایی 10بازارچه صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی و به منظور معرفی آثار دستی هنرمندان در محل موزه‌های تاریخی، آثار باستانی 10بازارچه صنایع دستی در استان برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در عید نوروز بیان کرد: جشنواره غذاهای بومی محلی در ایام نوروز در کانون‌های گردشگری استان برگزار می‌شود.

گودرز امیری خاطرنشان کرد: کمیته ستاد تسهیل سفر، اجرای طرح نوروزگاه، استقرار نمایندگی بیمه‌ها در قطب‌های گردشگری استان برای تسهیل در پرداخت خسارت تصادف، ایجاد پایگاه و کمپین گردشگری در تمامی شهرستان‌ها و احداث پارکینگ در مناطق گردشگر پذیر باید پیگیری شود.

میرشکرایی، دبیر اجرایی طرح نوروزگاه نيز در اين خصوص گفت: طرح ملی نوروزگاه به منظور معرفی فرهنگ و آداب و رسوم کهن همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی نوروزگاه علاوه بر یادآوری و جاودانه کردن فرهنگ و آداب و رسوم برای مردم جذابیت‌های فرهنگی و قومی به گردشگران نوروزی که به استان مبدا وارد می‌شوند هم معرفی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار