کد خبر: 840290
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
۱۵۱ واحد تولیدی کوچک و متوسط استان طی سال جاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به چرخه تولید بازگشتند و علاوه بر جذب نیروهای خود، اشتغال هم ایجاد کردند.

استاندار مرکزی با اعلام اين خبرگفت: طی ۳۷جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان، ۹۵۰ واحد کوچک و متوسط از ۶۷۵ میلیار تومان وام با هدف راه اندازی و فعال کردن واحدهای تولیدی بهره مند شدند.

محمود زمانی قمی افزود: ۹۵ کارخانه بزرگ و مادر رصد شدند و بارفع برخی از مشکلات آنان، طی دو سال اخیر به سمت تولید حرکت کردند به نحوی که تولید آنان بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش و بهبود یافته و یا اقدام به صادرات تولیدات خود کردند.

زمانی قمی ادامه داد: همه این تحولات در استان نشان از آن دارد مسیری که برای احیای صنایع در پیش گرفته شده درست است و می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

استاندار مرکزی بااشاره به اینکه می دانیم هنوز راه زیادی در پیش داریم گفت: در حوزه صنایع خوشه ای و مادر استان نیز مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و آنها که در استان قابل برطرف شدن بوده اقدامات لازم صورت گرفته و آن مشکلات هم که می بایست در سطح ملی بررسی شود با وزرای مربوطه رایزنی صورت گرفته و هنوز هم پیگیر مطالبات هستیم اما برای هر یک از واحدها بایستی نسخه خاص خودش پیچیده شود.

زمانی قمی بااشاره به نقش استان مرکزی در اقتصاد کشور گفت: باتمام مشکلات پیش رو این استان همچنان نقش ملی و فراتر از جغرافیای خودش در اقتصاد کشور دارد و تولید ۱۶میلیون لیتر بنزین مصرفی روزانه کشور در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نشان از این نقش بزرگ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار