کد خبر: 840199
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
رهبر انقلاب در ديدار جمعي از شاعران مذهبي‌سرا:
در آستانه‌ ايام شهادت حضرت صديقه‌ کبري(س) پنج‌شنبه شب جمعي از شاعران مذهبي‌سرا با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.
در آستانه‌ ايام شهادت حضرت صديقه‌ کبري(س) پنج‌شنبه شب جمعي از شاعران مذهبي‌سرا با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با تأکيد بر اهميت محتواي اشعار ديني خاطرنشان کردند: مدح و مصيبت ائمه(عليهم‌السلام) بخش مهمي از شعر ديني است، اما در اين بخش بايد سخنان معقول، منطقي و برخاسته از نگاه و سليقه‌ درست به‌کار برده شود و از برداشت‌هاي عاميانه و سطحي و بيان مسائل جعلي و توهمي پرهيز شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، متصل کردن حوادث صدر اسلام با حوادث امروز را رسالتي مهم براي شعر و شاعران ديني خواندند و افزودند: پيغمبر اکرم و ائمه معصومين‌(صلوات‌الله‌عليهم) همگي اهل مبارزه‌ شديد و مؤثر با ظلم، طاغوت، کفر، نفاق و فسق بودند و به همين علت نيز به‌دست حاکمان جابر و جائر به شهادت رسيدند.

رهبر انقلاب اسلامي، پيروي واقعي از ائمه‌ معصومين را در متابعت عملي از آن بزرگواران و استمرار مبارزه با کفر و نفاق دانستند و خاطرنشان کردند: مبارزه عليه کفر و نفاق جهاني در جمهوري اسلامي آسان و امکان‌پذير است، در حالي‌که در زير سايه‌ شوم برخي حکومت‌هاي منطقه، کمترين اعلام برائت از امريکا نيز موجب عصبانيت و واکنش شديد آنها مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: مبارزه با ظالمان منحصر به مبارزه با شمشير نيست و امروز تبليغات در دنيا حرف اول را مي‌زند که مي‌توان با ابزار بيان و شعر با ظالمان مبارزه کرد و در سال‌هاي اخير نيز نمونه‌هاي بسيار خوب و اميدوارکننده‌اي در اين‌خصوص توليد شده است.

ايشان با اشاره به ظرفيت عميق احکام و معارف اسلامي، بر استفاده از اين مضامين عالي در اشعار ديني تأکيد کردند و گفتند: مفاهيم بلند و درس‌آموزي در ادعيه و مناجات‌ها به‌ويژه در صحيفه‌ سجاديه وجود دارد و مي‌توان از اين اقيانوس و درياي مواج در اشعار مذهبي استفاده کرد.

«مسئله‌ سبک زندگي و وظيفه‌ شاعران ديني در قبال آن» نکته‌ ديگري بود که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند و افزودند: امروز در اروپا و امريکا مراکز و دستگاه‌هايي با هدف مشخص و اعلام‌شده براي تغيير سبک زندگي در کشورهاي غيرغربي به‌ويژه ايران اسلامي وجود دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، هدف از هجمه به سبک زندگي اسلامي را ايجاد عزم، اراده و حرکتي مطابق با ميل دستگاه‌هاي غربي خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل اين هجمه، دفاع کردن و دور خود حصار کشيدن کافي نيست، بلکه مي‌توان با تبيين سبک زندگي اسلامي و بيان مفاهيم و مباني اخلاقي، سياسي و فرهنگي در قالب شعر به وظيفه‌ خود عمل کرد.

ايشان همچنين با اظهار خرسندي از پيشرفت شعر ديني و افزايش شاعران فعال در سرودن شعر ديني افزودند: شعر خوب، بسيار تأثيرگذار و ماندگار است و ما امروز به شاعراني احتياج داريم که از لحاظ تراز شعري همچون حافظ، سعدي و صائب تبريزي باشند که اين هدف با کار، تلاش، مطالعه، خواندن شعرهاي بزرگان و به‌کار بردن الفاظ خوب در اشعار، دست‌يافتني است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار