کد خبر: 839290
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا از فردا با به ميدان رفتن دو نماينده ايران آغاز مي‌شود.
دنيا حيدري
رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا از فردا با به ميدان رفتن دو نماينده ايران آغاز مي‌شود. رقابت‌هايي که قاعدتاً در برخي بازي‌هاي آن تيم‌ها مهمان و در برخي ديگر ميزبان هستند، اما اين قاعده به لطف بازي‌هاي سياسي و خصمانه عربستان براي تيم‌هاي ايراني صدق نمي‌کند و تيم‌هاي ايران در مصاف با نماينده‌هاي سعودي بايد در کشوري ديگر به ميدان بروند و اين يعني از دست رفتن امتياز ميزباني و مزاياي آن است. تا به اينجاي کار، برکسي پوشيده نيست که تيم‌هاي ايراني به بهانه‌هاي مغرضانه و غيرورزشي است که نمي‌توانند از حق طبيعي خود سود ببرند، اما اين تنها اجحافي نيست که در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به نماينده‌هاي ايران تحميل مي‌شود.

طبق بازي‌هاي سياسي که عربستان به راه انداخته و تيم‌هاي ايراني مجبورند براي مصاف با نماينده‌هاي اين کشور در زميني بي‌طرف به ميدان بروند، تيم‌هاي ايراني، عمان را براي ميزباني برگزيده‌اند. حال آنکه عمان نه زميني بي‌طرف است و نه امتيازي براي ميزباني ايران به حساب مي‌آيد. فهميدن اين مسئله کار سختي نيست. نگاهي کوتاه و گذرا به مصاحبه‌ها و واکنش مسئولان ورزشي اين کشور به حضور نماينده‌هاي ايران و عربستان در اين کشور به وضوح نشان مي‌دهد که ميزبان ايران در اين رقابت‌ها به کدام سمت و سو است و مصاف در اين کشور کم از به ميدان رفتن در زمين عربستاني‌ها ندارد!

حمايت‌هاي همه‌جانبه مسئولان ورزشي عمان از عربستان و تأکيد به اين مسئله که سکوهاي ورزشگاه در روز بازي با پرسپوليس را عماني‌هاي طرفدار الهلال پر خواهند کرد و حتي درخواست کانون هواداران اين تيم براي خريد بليت‌‌هاي ورزشگاه توسط تجار عماني نشان از بده‌بستان صعودي‌ها با عماني‌ها دارد. حال آنکه قرار است عمان يک زمين بي‌طرف باشد و البته امتياز ميزباني ايران که خيلي پيچيده نيست، دانستن اين مهم که کمترين امتيازي براي نماينده ايران به دنبال ندارد!

عماني‌ها طي چند روز گذشته کاملاً روشن و واضح، مواضع خود را در مقابل نماينده‌هاي ايران مشخص کرده‌اند. مواضعي که البته پيش از آن نيز چندان پنهان و پوشيده نبود. در واقع هم‌پيمان شدن و بازي‌هاي سياسي کشورهاي عربي حاشيه خليج هميشه فارس نه مسئله‌اي تازه و نه حتي تعجب‌برانگيز است که بارها و بارها شاهد نمونه‌هاي بارز آن عليه ايران بوده‌ايم، اما سؤال اينجاست که با وجود مشخص بودن مواضع اکثر کشورهاي عربي به خصوص آنها که همسو با عربستان هستند و شناختي که از نوع رفتارهاي آنها با ايراني‌ها وجود دارد؛ چرا همچنان انتخاب اول و آخر مسئولان ورزش ايران يکي از اين کشورهاست. آيا هيچ کشور ديگري در اطراف ايران نيست که نماينده‌هاي کشورمان بتوانند آن را براي ميزباني برگزيده و از دردسرهاي به ميدان رفتن در زمين اعراب رها شوند يا آنکه انتخاب کشوري ديگر دردسرهايي دارد که آقايان حاضر به تن دادن به آن نمي‌شوند و ترجيح مي‌دهد تيم‌هاي ايراني را قرباني کنند تا خود ناچار به پيمودن راهي سخت براي انتخابي بهتر شوند.

عمان، زميني که براي مصاف نماينده‌هاي ايران با عربستاني‌ها انتخاب شده، نه امتياز ميزباني براي تيم‌هاي ايراني به دنبال دارد و نه معناي بي‌طرفي. اين را نه فقط رفتارهاي اين روزهاي مسئولان اين کشور و کري‌خواني‌هاي عربستاني‌ها که تجربه و شناخت‌هاي قبلي نيز ثابت مي‌کند، اما با اين وجود، به لطف يک تصميم اشتباه، يا سرسري، نماينده‌هاي ايران امسال بايد در اين کشور به عنوان ميزبان به ميدان بروند. در زمين کشوري که قبل از آغاز رقابت‌هاي اين فصل، نشان داده که به کدام سو غش خواهد کرد و اين نشان از روزهاي سخت نماينده‌هاي ايران در ميزباني از عربستاني‌ها دارد، اما آيا اين رفتارهاي مغرضانه و رياضتي که قرار است تيم‌هاي ايراني بکشند مسئولان ورزش ايران را بر آن مي‌دارد که در نوبت‌هاي بعدي با دقت بيشتري انتخاب کنند يا همچنان بايد از يک سوراخ بارها و بارها گزيده شويم. بي‌آنکه اين گزيدگي تجربه‌اي شود براي آينده‌اي بهتر! آيا سرانجام روزي فرا مي‌رسد که آقايان از اشتباهات خود درس گرفته و از تجربه گذشته بهره‌اي ببرند يا همچنان به گام برداشتن در اين مسير اشتباه اصرار خواهند ورزيد! اشتباهاتي که تاوان آن را نماينده‌هاي ايران در رقابت‌هاي آسيايي بايد پس بدهند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ميلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
اين مشخصه كه اينا يك امتيازاتي گرفتن تا قبول كنن عمان باشه
حالا اين وسط كي وتن فروشي كرده رو خيلي راحت ميشه فهميد

ننگ بر هرچي وطن فروشه
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
ظاهرا پرس پولیسیها هم بدشان نیامده وبلیط های خود را به طرفداران الهلال فروخته اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار