کد خبر: 839256
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
پروژه های مرمتی آثار و بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با کمبود پیمانکار مواجه است.

جمشید معینی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی میراث فرهنگی فارس با بیان مطلب فوق گفت: استان ما دارای 3000 اثرتاریخی و بنای تاریخی شناخته شده از دوره‌های مختلف تاریخی است، لذا حفظ و صیانت از این میراث به جای مانده كه بیانگر هویت و شخصیت تاریخی و اسلامیمان امری ضروری است كه متاسفانه در حال حاضر با داشتن 82 پروژه مرمتی در سطح استان 50 پروژه، پیمانکار ندارند.

وی در ادامه افزود: واگذاری مرمت آثار و بناهای تاریخی به پیمانکاران علاوه بر حمایت از کارآفرینی در بخش خصوصی به عنوان بازوهای اجرایی دولت، می تواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این حوزه منجر شود.

جمشید معینی اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی قادر خواهند بود به یاری اطلاعات و دانش عمومی، نظری و تحقیقاتی و همچنین تجربه عملی خود در مرمت بنای تاریخی نقش مؤثری داشته باشند. لذا با توجه به اینکه این اداره کل سالانه حدود 110 پروژه در دستور کار مرمت دارد، به کلیه فارغ التحصیلان این رشته پیشنهاد می گردد برای دریافت رتبه به سازمان برنامه و بودجه مراجعه نمایند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: در همین راستا این اداره کل، برای مرمت پروژه های تاریخی خود در استان از پیمانکاران واجد شرایط در سطح کشور دعوت به همکاری می نماید. البته پیمانکاران می بایست دارای رتبه مرمت از سازمان برنامه و بودجه باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار