کد خبر: 839066
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
لیگ برتر شیرجه

مربی تیم شیرجه نفت تهران، لیگ شیرجه امسال را از نظر کیفیت همانند سال‌های گذشته خواند و معتقد است هیچ پیشرفتی را در لیگ نمی‌بیند.

قائم میرآبیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این که لیگ شیرجه امسال نسبت به سال‌های گذشه تفاوت زیادی نکرده است خاطرنشان کرد: لیگ شیرجه امسال از نظر کمیّت تغییر کرده است و با تعداد تیم کم‌تری پیگیری می‌شود ولی از نظر فنی هیچ تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد. شیرجه‌روهایی که امسال درحال رقابت هستند همان شیرجه‌روهای سال‌های گذشته هستند که در تیم ملی هم حضور دارند. همین امر نشان از نبود پیشرفت در لیگ امسال دارد.

او با بیان این که یکی از تأثیرگذارترین مساله‌ها در پیشرفت لیگ شیرجه وجود اسپانسرهای تبلیغاتی است افزود: به دلیل دیده نشدن رشته‌هایی مثل شیرجه، اسپانسرهای تبلیغاتی وجود ندارند که باعث کاهش انگیزه در ورزشکاران است. بالاترین قراردادی که یک شیرجه رو دارد 5 میلیون تومان است و این برای ورزشکاری که در طول سال 7 تا 8 ماه تمرین می‌کند مبلغ بسیار ناچیزی است. اگر بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم قطعا شیرجه پیشرفت خواهد کرد.

مربی تیم شیرجه نفت تهران با بیان این که یکی از اهداف فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بالاتر بردن انگیزه ورزشکاران است تصریح کرد: به دلیل این که بعد از مسابقات کشوری بالاترین سطح رقابت‌های شیرجه در کشور لیگ شیرجه است، می‌خواهیم از طریق همین تبلیغات رسانه‌یی برای سال آینده اسپانسرهای خوبی را کسب کنیم. قطعا اگر مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همکاری کنند ما به این مهم دست خواهیم یافت.

میرآبیان هم‌چنین در مورد مشکل کمبود تخته در شیرجه کشور اظهار کرد: نبود تخته یکی از مشکلات بزرگ شیرجه ایران است که تأثیر زیادی هم در ضعف این ورزش گذاشته و من فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها برطرف شود. طبق قانون فدراسیون جهانی هر ساله از تخته‌های جدید استفاده می‌شود و اگر ما اسپانسری داشته باشیم که بتواند تخته‌های دست دوم را از کشورهای آمریکایی و اروپایی به ایران وارد کند بزرگترین لطف را در حق این ورزش کرده‌ایم.

وی با بیان این که پس از مسابقات آسیایی هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر این که او مربی تیم ملی است به دستش نرسیده است، گفت: پس از رقابت‌های آسیایی هیچ‌کس به من نگفته است که مربی تیم ملی هستم ولی از طرف کمیته فنی فدراسیون به عنوان مربی تیم نفت تهران و مربی تیم‌های اردوی تیم ملی منصوب شده‌ام. قرار است تا زمان شروع رقابت‌های کشورهای اسلامی برنامه‌های تیم ملی را در سمت مربی تیم‌های اردویی تیم ملی اجرا کنم.

قائم میرآبیان در پایان ضمن اعلام رضایت از عملکرد شهنام نظرپور در این دوره از مسابقات لیگ شنای کشور اظهار کرد: درحال حاضر نظرپور در اردوهای تیم ملی حضور دارد و برای تیم نفت تهران هم با مربیگری من شیرجه می‌زند. در این دوره از رقابت‌ها هم توانست در ماده یک متر مقام اول و در سه متر به مقام سومی برسد. به نظر من شهنام نظرپور توانایی‌های زیادی دارد و هنوز هم می‌تواند به عنوان یک شانس خوب کسب مدال در تیم ملی حضور یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار