کد خبر: 838961
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
حالا كه دونالد ترامپ به دليل روابط پرمناقشه مشاور امنيت ملي خود با مقام‌هاي روس تحت فشار شديد قرار گرفته، پاي ايران هم به اين مسئله باز شده است.
حالا  كه دونالد ترامپ به دليل روابط پرمناقشه مشاور امنيت ملي خود با مقام‌هاي روس تحت فشار شديد قرار گرفته، پاي ايران هم به اين مسئله باز شده است. مقام‌هاي نزديك به دولت ترامپ مي‌گويند كه بركناري مايكل فلين مشاور امنيت ملي او  به دليل توطئه‌اي است كه دولت باراك اوباما عليه او تدارك ديده تا از طريق آن برجام را نجات دهد.

به گزارش جوان، سه مقام نزديك به كاخ سفيد ديروز در گفت‌و‌گو با سايت امريكن فري بيكن گفته‌اند كه بركناري مايكل فلين مشاور امنيت ملي امريكا نتيجه كمپين مخفيانه‌اي بوده كه مقام‌هاي دولت اوباما و در رأس آنها بن رودز مشاور رسانه‌اي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد از ماه‌ها قبل با هدف نجات توافق هسته‌اي با ايران آن را به راه انداخته است. اولين منبع نزديك به شوراي امنيت ملي امريكا گفته كه مايكل فلين مشاور امنيت ملي ترامپ در حال آماده شدن براي اين بود كه بسياري از جزئيات محرمانه برجام را كه دولت اوباما آن را علني نكرده بود، علني كند. ترامپ پيش از اين بارها برجام را بدترين قرارداد تاريخ امريكا خوانده و برخي منابع پيش از اين در آذر ماه به سايت ديلي بست گفته بودند  دولت «ترامپ» رئيس پس از روي كار آمدن در ماه ژانويه، اسناد فوق محرمانه مرتبط با توافق هسته‌اي ايران را منتشر خواهد كرد. اواسط بهمن ماه هم فاكس‌نيوز گزارش كرد حالا كه تنش ميان واشنگتن- تهران بر سر آزمايش موشكي ايران بالا گرفته، احتمالاً ترامپ با فشار بيشتري براي افشاي توافق‌هاي به اصطلاح جانبي برجام مواجه خواهد شد. يك مقام ديگر نزديك به شوراي امنيت ملي امريكا روز چهارشنبه با اشاره به كناره‌گيري مايكل فلين، حالا «او پيش از اينكه كسي بداند ببيند چه اتفاقي در ارتباط با اين توافقات محرمانه با ايران مي‌افتد»، رفته است.

سومين منبع نيز كه يكي از مشاوران كنگره بوده مي‌گويد كه دولت اوباما نگران برملا شدن اسرار توافق‌هاي سري با ايران بود: «دولت اوباما مي‌دانست كه فلين قصد انتشار اسناد محرمانه در مورد توافق هسته‌اي ايران را دارد، بنابراين در ماه دسامبر شوراي امنيت ملي اوباما رايزني با خبرنگاران مورد علاقه خود را در مورد برملا كردن اطلاعات مخرب و ناقص در مورد فلين آغاز كرد.» او مي‌گويد: «پس از آغاز به كار دولت ترامپ شماري از اين افراد داخل ماندند و شماري ديگر كار را از خارج كاخ سفيد آغاز كردند و هر دو گروه در جهت تضعيف دولت ترامپ با هم همكاري كردند. استعفاي فلين، اولين پيروزي بزرگ براي آنها بود، اما اين آخرين استعفا در دولت جديد امريكا نخواهد بود.»

يك عضو كهنه‌كار در تيم سياست خارجي كاخ سفيد كه «بن رودز» مشاور رسانه‌اي شوراي امنيت ملي كاخ سفيد در دوره اوباما و شوراي روابط علمي ايران و امريكا(ناياك) را دو پايه اصلي بركناري مايكل فلين دانسته‌ مي‌گويد: «امروز اين بن رودز، ناياك و ايراني‌‌ها هستند كه دارند جشن مي‌‌گيرند. آنها مي‌‌دانند كه هدف اول ترامپ ايران بود و آنها مي‌‌دانستند كه اين توافقنامه مقدس كوچكشان با ايران قرار بود از بين برود، بنابراين آنها قبل از اينكه هيچ كدام از آن توافق‌ها با ايران روشن شود، از شر فلين خلاص شدند.»  وبسايت «بلِيز» در مطلبي نوشت: «فلين از حراف‌ترين منتقدان توافق هسته‌اي ايران بود و حذف وي از دولت ترامپ به‌‌رغم اظهار نظرهاي مكرر رئيس‌جمهور امريكا در خصوص ضرورت لغو برجام، به حفظ آن كمك مي‌كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار