کد خبر: 838851
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
پیشرفت تکنولوژی و علم و دست یابی بشر به فناوری اطلاعات و استفاده از رایانه و پیدایش دنیای مجازی دارای پیامدهای مثبت و منفی فراوانی برای بشر بوده است. از جمله پیامدهای منفی آن، پیدایش جرایم رایانه ای گوناگون اشاره داشت.
اینفونگاره: پیشرفت تکنولوژی و علم و دست یابی بشر به فناوری اطلاعات و استفاده از رایانه و پیدایش دنیای مجازی دارای پیامدهای مثبت و منفی فراوانی برای بشر بوده است. از جمله پیامدهای منفی آن، پیدایش جرایم رایانه ای گوناگون اشاره داشت. در این رابطه، سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی افراد همواره به عنوان یک دغدغه و مشکل بزرگ مطرح بوده و مسئولان امر را بر آن داشته تا با ایجاد پلیس فضای تبادل اطلاعات به مقابله جدی با این پدیده برآیند. در کنار اقدامات رصدی و سلبی پلیس فتا، نقش مردم نیز در پیشگیری از سرقت اطلاعات خود با افزایش آگاهی و رعایت برخی نکات، بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

راه های پیشگیری از سوء استفاده از اطلاعات، روش های متداول سرقت، انواع انگیره ارتکاب جرائم و تعداد آمار حمله هکرها در کشورهای مختلف در سال ۲۰۱۵ از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک «سرقت در فضای مجازی چگونه است؟» می باشد که به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تبیین و تولید شده است. گفتنی ست مجری این طرح مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار