کد خبر: 838090
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بناب با روش USBF (یو اس بی اف) برای نخستین بار در کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد.

علیرضا ایمانلو گفت: در احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بناب از روش یو اس بی اف برای نخستین بار در کشور استفاده شده و این فرآیند یک سیستم لجن فعال متعارف است که با یک منطقه غیرهوازی و یک فیلتر لجن با جریان رو به بالا ترکیب شده و یک بیوراکتور گرده هم آمده است.

وي افزود: فرآیند یو سی بی اف به طور ویژه فضای کمتری گرفته و اجزای محرک بسیار کمتری دارد و نتیجه این امر یک سیستم کارآمد تصفیه فاضلاب است که هزینه نگهداری و راهبری پایینی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب، جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، بهبود بهداشت عمومی منطقه و سطح زندگی مردم، استفاده از کودهای آلی حاصله در کشاورزی و ایجاد اشتغال متناسب به صورت مستقیم و غیرمستقیم را از اهداف اين طرح بيان کرد.

وی افزود: این تصفیه‌خانه در دو مدول اجرایی طراحی شده که ظرفیت نهایی آن برای سال 1410 حدود 23 هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت 170 هزار نفر خواهد بود.

ایمانلو ادامه داد: فرآیند تصفیه در این تصفیه خانه از نوع یو اس پی اف است و مدول اول تصفیه خانه که در حال حاضر احداث شده 21 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت 85 هزار نفر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی این تصفیه‌خانه 200 میلیارد ریال از سوی شرکت آب و فاضلاب هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار