کد خبر: 838049
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
خوش‌بيني نتانياهو و الجبير به رويكرد رئيس‌جمهور جديد امريكا
نخست‌وزير رژيم صهونيستي كه تا چند روز ديگر براي ملاقات با رئيس‌جمهور جديد امريكا به واشنگتن سفر خواهد كرد گفته كه درباره دونالد ترامپ در موضع خود درباره تل آويو مستحكم است...
علي قنادي
نخست‌وزير رژيم صهونيستي كه تا چند روز ديگر براي ملاقات با رئيس‌جمهور جديد امريكا به واشنگتن سفر خواهد كرد گفته كه درباره دونالد ترامپ در موضع خود درباره تل آويو مستحكم است؛ سخناني كه وزير خارجه عربستان نيز آن را تكرار كرده و گفته كه به نقش‌آفريني دولت ترامپ در مورد ايران خوش‌بين است. بنيامين نتانياهو مي‌گويد كه اتحاد اسرائيل و سعودي عليه ايران همين الان هم وجود دارد.
بنيامين نتانياهو و عادل الجبير در دو موضع‌گيري جداگانه ولي همزمان از موضع دونالد ترامپ عليه ايران تقدير كردند. نخست‌وزير رژيم صهيونيستي درباره روابط خوب اين رژيم و واشنگتن در دولت جديد امريكا گفته است: «من دونالد ترامپ را خيلي خوب مي‌شناسم. من مواضع او را مي‌شناسم و فكر مي‌كنم حمايت او از دولت يهودي اسرائيل و مردم يهودي خيلي مستحكم است و هيچ ترديدي در اين باره وجود ندارد.» او اين موضع‌گيري را درباره رويكرد ترامپ در رابطه با ايران ابراز كرده و گفته كه به‌رغم اختلاف نظر با اوباما بر سر ايران، حمايت ترامپ «از دولت يهودي اسرائيل و مردم يهودي خيلي مستحكم است و هيچ ترديدي در اين باره وجود ندارد.» نتانياهو گفته كه به نظر او توافق هسته‌اي با ايران «موجوديت اسرائيل را به خطر مي‌افكند.» خبرنگار برنامه 60 دقيقه شبكه سي‌بي‌اس در پاسخ به نتانياهو ادعا مي‌كند: «اگر توافق برجام لغو شود قطعاً ايران به سرعت به سمت ساخت بمب هسته‌اي مي‌رود.» ولي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي مي‌گويد: «نه اينطور نيست، چون قبل از توافق(برجام) هم اينطور نبود، چون آنها نگران عزم (كشورهاي ديگر براي پاسخگويي) بودند.»

نتانياهو تاكيد مي‌كند: «تنها چيز مثبتي كه مي‌توانم درباره توافق (برجام) بگويم اين است كه سبب شده كشورهاي عربي به اسرائيل نزديك‌تر شوند.» نتانياهو ادامه داد: «من مي‌توانم به شما بگويم كه رويكرد و جايگاه اسرائيل نزد جهان عربي تغيير كرده است چون آنها ديگر اسرائيل را دشمنشان نمي‎بينند بلكه ما را متحدشان در جنگ اجتناب‌ناپذير عليه اسلام ستيزه‌جو كه شامل شيعيان به رهبري ايران و سني‌ها به رهبري داعش است، مي‌بينند.»  نخست‌وزير اسرائيل همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا اسرائيل و عربستان سعودي در حال ايجاد يك اتحاد و ائتلاف ضدايران در خاورميانه هستند، گفته است: «نيازي به ايجاد اين ائتلاف نيست چرا كه چنين (اتحاد و ائتلافي) همين حالا هم وجود دارد.» در حالي كه نتانياهو قرار است طي چند روز آينده براي ملاقات با ترامپ و جلب حمايت او از ائتلاف عليه ايران به واشنگتن سفر كند، وزير خارجه عربستان هم درباره نقش دولت جديد امريكا در رابطه با ايران ابراز خوش‌بيني كرده است. عادل الجبير خواستار بهبود روابط با ايران شده ولي آن را مشروط به چيزي كرده كه او آن را حمايت ايران از تروريسم مي‌خواند: «عربستان سعودي خواستار بهبود روابط با ايران است، مشروط بر اينكه اين كشور به حمايت از تروريسم پايان دهد.» الجبير كه هفته قبل با همتاي تركيه‌اي خود از ديدگاه مشترك با آنكارا در مورد ايران سخن گفته بود، ديروز نيز گفت كه شاهد سطح رابطه استراتژيك، تاريخي و قوي خود با آنكارا است و حدود 200 مسئول سعودي و ترك نشستي را جهت رايزني درباره اجراي پروژه‌هاي امنيتي، نظامي و... برگزار كرده‌اند.
  
مراقب حرف زدنت باش
«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور امريكا در پاسخ به سؤال خبرنگار «واشنگتن‌اگزماينر» به سخنراني «حسن روحاني» در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن گفته است: «بهتر است او مراقب باشد.» حسن روحاني روز جمعه گفته بود: «ملت ايران در طول 38 سال گذشته نشان داده‌اند هركس با زبان تهديد با اين ملت سخن بگويد، ملت ايران او را پشيمان خواهد كرد.» روزنامه واشنگتن‌پست، در گزارشي با اشاره به نقش‌آفريني «استيو بانون» استراتژيست ارشد دونالد ترامپ در عمليات طبس نوشته كه ديدگاه‌هاي ضدايراني استراتژيست ارشد ترامپ از شكست عمليات طبس نشئت مي‌گيرد. اين روزنامه مي‌نويسد: «اسناد نشان مي‌دهند موارد اعزام وي به دريا هرگز مأموريت‌‌هاي جنگي را شامل نمي‌شده و تنها موردي كه او براي يك مورد نزديك به درگيري نظامي به دريا اعزام شده براي همان عمليات آزادسازي گروگان‌هاي امريكايي (در ايران) بوده است.» همين تجربه بانون، به نوشته واشنگتن‌پست، ستون اصلي خط فكري وي را تشكيل مي‌دهد. بانون همچنين در سمت جديدش نقشي كليدي در تدوين يك فرمان اجرايي داشت كه خواستار جلوگيري از ورود اتباع ايران و شش كشور ديگر به خاك امريكاست.

مدال افتخار سازمان سيا به وليعهد عربستان
مايكل پومپئو، رئيس سازمان سيا به محمد بن‌نايف‌بن عبدالعزيز آل سعود، وليعهد و وزير كشور عربستان سعودي، مدال افتخار اعطا كرده است، آن هم به دليل مبارزه او با تروريسم. پومپئو كه براي ديداري رسمي در رياض، پايتخت عربستان  به سر مي‌برد، روز جمعه اين مدال افتخار را كه نام «جورج تنت» دارد، به وليعهد سعودي‌ها اعطا كرد. وليعهد سعودي پس از دريافت اين مدال مدعي شد عربستان نقش كليدي در مبارزه عليه تروريسم ايفا كرده و همه انواع تروريسم را محكوم كرد. گفتني است 15تن از 19 هواپيما‌ربايي كه در تاريخ 11 سپتامبر سال 2001 به برج‌هاي دوقلوي تجارت جهاني در نيويورك امريكا حمله كردند، از اتباع عربستان سعودي بودند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
شبکه صهیونیستی ترور در تمام دنیا نفوذ کرده و در تمام دنیا ثروت وحتی مراکز قدرت را در اختیار دارد . چون بسیار ساده اندیشی است که قبول کنیم مشتی اوباش بی سواد در تمام دنیا ثروت اصلی کشور ها را در دست دارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار