کد خبر: 837573
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
مدیر ارشد خدمات و پشتیبانی فولاد مبارکه از پيشترفت 80 درصدي پروژه تصفیه پساب لنجان و مبارکه در اصفهان خبر داد.

جواد نيلي با اشاره به پروژه‌های کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه گفت: یکی از راه‌های کاهش مصرف آب در صنایع، استفاده از ظرفیت بازچرخانی پساب و فاضلاب‌های شهری در کارخانه‌ها است.

وي با اشاره به میزان پیشرفت 80 درصدي پروژه تصفیه پساب لنجان و مبارکه و تأمین مالی هزار و 200 میلیارد ريالی اين پروژه ادامه داد: از سال 91، پروژه جمع‌آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب شهری شهرستان‌های مبارکه و لنجان بین سازمان آب و فاضلاب استان و شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت قرار گرفت.

نيلي با اشاره به اثرات زیست‌محیطی رها سازی فاضلاب و پساب در زاینده‌رود گفت: ریختن پساب شهرهای اطراف زاینده‌رود بدون تصفیه در مسیر رودخانه زیان‌های زیست‌محیطی و بهداشتی فراوانی به همراه داشته که با اجرای این طرح و جلوگیری از رهاسازی این پساب‌ها از سوی شهرهايي که در مسیر زاینده‌رود قرار دارند، زیان‌های مذکور بر طرف مي‌شود.

مدیر ارشد خدمات و پشتیبانی فولاد مبارکه ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، پساب تصفیه شده، جایگزین قسمتی از برداشت فولاد مبارکه از منابع آب زاینده‌رود می‌شود. نیلی در رابطه با میزان آب برداشتی فولاد مبارکه از زاینده‌رود نیز گفت: به طور مشخص فولاد مبارکه در زمان احداث طبق قرارداد منعقد شده بین سازمان آب منطقه‌ای و فولاد مبارکه به ازای تولید 2.4 میلیون تن فولاد، اجازه برداشت سالانه 40 میلیون متر مکعب آب از زاینده‌رود را داشت.

اما نه تنها فولاد مبارکه این مقدار آب را برداشت نکرد بلکه اکنون با وجود افزایش ظرفیت تولید تا 7.2 میلیون تن در سال شرایطی فراهم شده که میزان برداشت آب مورد نیاز فولاد مبارکه از حوزه زاینده‌رود کاسته شده و به زیر 30 میلیون متر مکعب در سال برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار