کد خبر: 835981
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع):
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به رشادت و شهامت آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت و مصدومیت عده‌ای از آنها شد، گفت: باید برای حفظ جان و مال مر‌م ایثار کرد و از خودگذشتگی نشان داد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری  در دیدار مسئولان و جمعی از کارکنان نظام پرستاری استان و دست اندرکاران ستاد برگزاری هفته پرستاری، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار داشت: رشته پرستاری و خدمت به بیمار از بزرگ‌ترین فضیلت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در اسلام علاوه بر حقوق اسلامی حقوق انسانی هم وجود دارد، افزود: در قوانین اسلامی انسان‌ها بر گردن یکدیگر حق دارند هرچند فرد مسلمان باشد یا غیرمسلمان اگر کافری هم نیازمند کمک باشد وظیفه هر مسلمانی است که به یاری او بشتابد مخصوصاً برای کسانی که بیمار باشند و از لحاظ جسمانی دچار مشکل باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر انسانی بتواند جان یک نفر را از مرگ نجات دهد مثل این است که جامعه‌ای را از هلاکت نجات داده است، گفت:  توجه به نیازهای عاطفی و روانی بیماران در کنار عملیات پزشکی و درمانی امری ضروری است.

آیت الله مجتهد شبستری رشته پرستاری را از با فضیلت‌ترین شغل‌ها برشمرد و ادامه داد: باید قدر این رشته را بدانید و با خلوص نیت به یاری همنوعان بشتابید و خدا را شاکر باشید که نعمت خدمت به همنوعان را به شما عطاء فرموده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها، این بانو را بزرگ پرستار حادثه عاشورا و کربلا خواند و افزود: به علت نقش بی‌بدیل این بانوی بزرگ هم از لحاظ تبیین اسلام و  قیام سیدالشهداء و هم در پرستاری از یتیمان، روز ولادت ایشان به عنوان روز پرستار انتخاب شده و شما هم باید به تأسی از ایشان روحیه خدمت به همنوعان را در خود تقویت کنند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به رشادت و شهامت آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت و مصدومیت عده‌ای از آنها شد، شجاعت، ایثار و فداکاری آنان را درس عبرتی برای همگان خواند و ابراز داشت: باید برای حفظ جان و مال مرد‌م ایثار کرد و از خودگذشتگی نشان داد.

نماینده امام خامنه‌ای با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر یادی از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس کرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و حفظ ارزش‌های دینی جزء با ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی مردم دست یافتنی نبود و آحاد مردم ضمن شرکت در برنامه‌ها و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، باید حضوری گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز 22بهمن داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر