کد خبر: 835047
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری در نامه ای خطاب به دکتر ولایتی؛
بی شک همکاری نخبگان بسیجی و جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت سازمان بسیج علمی و جناب عالی، موجبات افزایش فزاینده رشد علمی کشور را با جهت دهی به تحقیقات و پژوهش های با توجه به نیاز جامعه، تکمیل کردن زنجیره علمی و فناوری و پژوهشی، صیانت از دستاورد ها علمی کشورو قطع وابستگی به غرب در مسائل علمی را باعث می شود.
به گزارش جوان آنلاين، سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور طی نامه ای خطاب به دکتری ولایتی ریاست هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: بی شک همکاری نخبگان بسیجی و جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت سازمان بسیج علمی و جناب عالی، موجبات افزایش فزاینده رشد علمی کشور را با جهت دهی به تحقیقات و پژوهش های با توجه به نیاز جامعه، تکمیل کردن زنجیره علمی و فناوری و پژوهشی، صیانت از دستاورد ها علمی کشورو قطع وابستگی به غرب در مسائل علمی را باعث می شود.

متن این کامل نامه به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای دکتر ولایتی
ریاست محترم هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی
با سلام و احترام
انتصاب بجا و شایسته جنابعالی توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در فقدان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که بیانگر تعهد، کارآمدی و لیاقت جناب تان است، موجب مسرت و خشنودی جامعه نخبگانی و علمی کشور گردید. امید است با مدیریت اثربخش و توانمند توأم با تجارب برجسته و گرانقدر جنابعالی، موجبات تحولی بنیادین و ارتقاء آن مجموعه فراهم آید.
همان گونه که مستحضرید دانشگاه در هر کشوری مهم ترین نهاد علمی و یکی از اصلی ترین ارکان های تاثیر گذار بر فضای فرهنگی جامعه محسوب می گردد. دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن نزدیک به نیمی از بدنه دانشگاهی کشور نقش بی بدیلی در عرصه علمی و فرهنگی کشور دارد. بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری، همواره بر نقش و جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه ها تاکیده کرده اند، به گونه ای که امام راحل(ره) فرمودند: «دانشگاه مبداء همه تحولات است. مقدرات این مملکت دست این دانشگاهی هاست».
توجه به مثلث پویایی دانشگاه و تربیت نیروی کارآمد برای ساختن تمدن بزرگ اسلامی نیازمند توجه جدی به وجود نشاط علمی، نشاط معنوی و نشاط سیاسی در مراکز آموزش عالی است.
نشاط علمی در دانشگاه اساسی‌ترین وجه تمایز آن از سایر محیط‌های اجتماعی است. دانشگاه‌های کشور در صورتی که دارای پویایی و خودباوری در عرصه علم باشند، یقیناً محصول چنین نشاطی را می‌توان در پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی آن کشور جست‌و‌جو کرد. ساختار و ظرفیت های دانشگاه آزاد فرصتی مغتنم برای خط شکنی در عرصه های علمی و خلل ها و موانع پیش روی پیشرفت علمی در کشور به حساب می آید.
نشاط معنوی در دانشگاه‌ اسلامی در حقیقت وجه ممیز دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با سایر محیط‌های آکادمیک و دانشگاهی سکولار و غیرمذهبی است. معنویت در حقیقت به رویکرد علمی دانشگاه جهت‌دهی کرده و آن را با اهداف عالی نظام هم‌راستا می‌سازد.
ضلع سوم مورد نیاز برای تحرک دانشگاه، وجود نشاط سیاسی در این محیط علمی است. ایجاد فضای نشاط سیاسی در دانشگاه سبب افزایش تحلیل سیاسی و بصیرت بخشی عمومی در قشر دانشگاهیان می‌گردد و زمینه را برای تولید گفتمان سیاسی از درون دانشگاه برای جامعه فراهم می‌آورد.
قرارگاه جهاد علمی سازمان بسیج، شامل اقشار دانش محور بسیج اعم از (دانشجویی، اساتید، طلاب، جامعه پزشکی، صنعت، حقوق دانان و غیره) با محوریت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آمادگی دارد با تشکیل کار گروه های ویژه، نرم افزار های لازم برای تحول بنیادین در ساختار، نیروی انسانی، ماموریت ها و نقش آفرینی در راستای نشاط بخشی به فضای علمی، سیاسی، معنوی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم آورد.
بی شک همکاری نخبگان بسیجی و جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت سازمان بسیج علمی و جناب عالی، موجبات افزایش فزاینده رشد علمی کشور را با جهت دهی به تحقیقات و پژوهش های با توجه به نیاز جامعه، تکمیل کردن زنجیره علمی و فناوری و پژوهشی، صیانت از دستاورد ها علمی کشورو قطع وابستگی به غرب در مسائل علمی را باعث می شود.

سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری کشور
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار