کد خبر: 833868
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان:
ابتدای سال ۹۳ از مصرف ۱۲.۵ میلیون مترمکعب مازوت در نیروگاه ها جلوگیری و از تولید ۱۴۶ هزار تنی آلاینده ها در اصفهان پیشگیری شد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات محیط زسیت در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان بهینه سازی مصرف انرژی بوده است، بیان داشت: مصرف مازوت با گوگرد سه درصد از چرخه مصرف دو نیروگاه مجاور شهر اصفهان از ابتدای سال ۹۳ حذف شد که بر این اساس از مصرف ۱۲.۵ میلیون مترمکعب مازوت جلوگیری و از تولید ۱۴۶ هزار تن انواع آلاینده در سال پیشگیری شده است.

بابک با اشاره به تامین توزیع و نظارت بر کیفیت سوخت یورو ۴ در سطح شهرهای تحت پوشش برنامه جاکع کنترل آلودگی افزود: در حال حاضر روزانه ۳.۱ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در شهر اصفهان و شهرهای اقماری توزیع می شود.

وی بیان داشت: نظارت بر کیفیت سوخت توزیع شده در جایگاه های عرضه سوخت با نمونه برداری ادواری و آنالیز شیمیایی، مدیریت حمل و نقل ترافیک شامل توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت ترافیک یا هوشمندترین دوربین های نظارتی معاینه فنی خودرو، ساماندهی معابر و تسهیل عبور افراد پیاده و ایجاد لاین دوچرخه از دیگر اقدامات موثر در راستای کاهش آلودگی هوا بوده است.

صادقیان صادقیان گفت: در زمینه منابع ثابت آلاینده تفاهم نامه سه جانبه محیط زیست با شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت و معدن در راستای جلوگیری از احداث و بهره برداری از صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ساماندهی کوره های گچ  وآجر پزی و ساماندهی معادن در ۵۰ کیلومتری اصفهان وپلمب ۱۳۰ واحد تولید گچ، ساماندهی صنوف آلاینده داخل شهر، تدوین سامانه صنوف مزاحم شهری از دیگر اقامات مهم اداره محیط زیست بوده است.

صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش روزهای پاک و سالم از سال ۹۲ تا کنون اشاره و تاکید کرد: در سال ۹۲ یک روز هوای پاک، ۷۴ روز هوای سالم، ۲۵۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۷۱ روز هوای ناسالم برای عموم و ۱۰ روز بسیار ناسالم در مدت فروردین تا ۲۶ دیماه وجود داشت که در سال ۹۵ در همین مدت این تعداد به ۲۴ روز هوای  سالم، ۵۸ روز ناسالم برای گروه های حساس، سه روز ناسالم برای عموم رسید و هوای بسیار ناسالم را نیز شاهد نبودیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار