کد خبر: 833000
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
شهردار اصفهان:
کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایداردر تدوین لایحه بودجه سال 96 اولویت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و معیارهای چشم‌انداز اصفهان 1400 به خوبی پیش‌بینی شده که این یکی از نقاط قوت این لایحه است.

شهردار اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت :  در تدوین بودجه سال 96 به پروژه‌های زیربنایی توجه بیشتری شده است.مهدی جمالی‌نژاد افزود: برای تدوین این لایحه از نظرات همه افراد ذینفع و همچنین مردم استفاده شده و اولویت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ همچنین این لایحه بر خلاف لوایح قبلی، بودجه شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته را یک جا در بر دارد.وی گفت: در این لایحه کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار مانند عوارض ساختمانی مشهود است و در قبال آن برای تحقق درآمدهای پایدار برنامه‌ریزی خوبی شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه خطوط 2 و 3 قطار شهری و ساخت ادامه خط یک و همچنین بودجه رینگ چهارم ترافیکی از جمله موضوعاتی است که به خوبی در این لایحه در نظر گرفته شده است. وی  تصریح کرد: در تدوین لایحه بودجه سال 96 معیارها و شاخص‌های چشم‌انداز اصفهان 1400 به خوبی پیش‌بینی شده که این یکی از نقاط قوت این لایحه است.

جمالی‌نژاد عنوان داشت: 186 نفر از معاونان و مدیران شهرداری در تدوین این لایحه مشارکت داشته‌اند و این لایحه طی 94 جلسه کارشناسی به مرحله تدوین رسید که جمعا هزار و 900 نفر ساعت‌کار کارشناسی صرف این لایحه شده است.شهردار اصفهان تأکید کرد: اهم این اعتبارات در حوزه عمرانی، حمل و نقلی، خدمات شهری، فرهنگی اجتماعی و شهرسازی است که رویکردهای زیست‌محیطی نیز در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی بودجه سال آینده بیان داشت: در این بودجه میزان درآمدهای حاصل از عوارض ساختمانی، خودرویی، عوارض پالایشگاه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است؛ بودجه سال 96 شهرداری اصفهان، 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود که 80 درصد از میزان آن شامل بودجه عمرانی و 20 درصد آن شامل بودجه جاری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار