کد خبر: 831002
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع):
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، گفت : مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور 60 خادم نمونه در مشهد ایجاد می شود.
سید جواد جعفری  در حاشیه آیین افتتاح دومین نمایندگی خبرگزاری فرهنگ رضوی در سمنان با بیان اینکه، این مجمع شامل خادمان نمونه فرهنگ رضوی پنج قاره جهان است که از دوره هفتم جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) انتخاب ‌شدند، افزود: این خادمان نمونه هرسال با تشکیل کمیته‌ای با عنوان انتخاب خادمان فرهنگ رضوی در حوزه بین‌الملل، پس از ارزیابی‌های مختلف انتخاب می‌شوند.
جعفری با اشاره به این که این کمیته با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و پس از دریافت نظر رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی، نمایندگی‌های مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و جامعه‌المصطفی العالمیه در خارج از کشور، انتخاب تعدادی از افراد واجد الشرایط را در دستور کار خود قرار می‌دهد، گفت: پس از تشکیل جلسات مختلف، فهرست نهایی با نظر اعضا انتخاب و برای تأیید و تصویب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد که پس از طی مراحل قانونی، حضور این خادمان نمونه خارج از کشور در جشنواره فراهم می شود.
وی اضافه کرد : همچنین این بنیاد برنامه‌های ویژه‌ای در قالب همایش 2روزه برای اعضای مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی پیش‌بینی کرده که در دهه کرامت برگزار خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) درباره ضرورت تشکیل این مجمع جهانی یادآور شد : با توجه به فراگیری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در عرصه بین الملل، همچنین گستره برنامه‌های این جشنواره، ابعاد اجرایی وسیع آن و با در نظر گرفتن شرایط کنونی جهان در حوزه انجام فعالیت‌های فرهنگی، توجه به نیروهای بومی و پیگیری برنامه های جشنواره در خارج با رویکرد مردمی و بومی بیش از پیش احساس می شود و ضرورت دارد.
جعفری ادامه داد : با توجه به شناسایی و تجلیل دستکم 150 شخصیت در دوره های مختلف این جشنواره با عنوان مختلف خادم یا فعال فرهنگ رضوی در مشهد، بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی فکری و عملی این افراد نیز در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در خارج از کشور ضروری است.
وی اضافه کرد : بنابراین در اجرای پیشنهاد شورای بین الملل جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، مجمع بین المللی خادمان فرهنگ رضوی با هدف تثبیت هویت فرهنگی و اجتماعی خادمان عرصۀ فرهنگ رضوی، ایجاد مجموعه‌ فراگیر از عناصر عرصه فرهنگ رضوی به ‌منظور هم افرایی و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف آن، ایجاد زمینه گفت و گو و اعلام نظر عناصر عرصه فرهنگ رضوی تشکیل شده است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود : ایجاد انگیزه و بستر مناسب برای ارتقا و رشد اعضا ، فراهم‌ آوردن زمینه مشارکت فعال عناصر عرصه فرهنگ رضوی برای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی و حمایت مادی و معنوی از خادمان فرهنگ رضوی و فعالیت‌های آنان ازدیگر اهداف تشکیل این مجمع است.
 مشهد مقدس در سال 2017 میلادی، از سوی سازمان آیسسکو به ‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است و به همین مناسبت بیش از 100 برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه‌ای در طول سال در این ‌شهر مذهبی برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار