کد خبر: 830852
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
با هدف جلوگيري از كلاهبرداري انجام مي‌شود
مديركل تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه از صدور شناسنامه فني پيش‌فروش ساختمان پس از شش سال به عنوان يكي از مدارك مورد نياز در پيش فروش ساختمان در دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، محمد ابراهيم دادسرشت گفت: با توجه به انتشار دستورالعمل صدور شناسنامه فني در شهريور‌ماه سال‌جاري در روزنامه رسمي و به‌رغم وجود برخي تناقضات، اجرايي‌شدن اين قانون براي شهرداري‌هاي كشور الزامي شده است كه در اين راستا صدور شناسنامه فني پيش‌فروش ساختمان همزمان با صدور پروانه‌هاي ساختماني در دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران اجرايي شده است.  مدير كل تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه با اشاره به اينكه پس از حدود شش سال سرانجام صدور شناسنامه فني به عنوان يكي از مدارك مورد نياز در پيش‌فروش ساختمان در دفاتر خدمات الكترونيك شهر آغاز شد، افزود: در پي ابلاغيه وزير راه و شهرسازي براي تأمين شرط نهايي اجراي قانون پيش‌فروش ساختمان، سازنده‌هاي متقاضي پيش‌فروش، مي‌توانند برگه شناسنامه فني لازم براي تنظيم قرارداد محضري با پيش‌خريدار را هنگام دريافت مجوز ساخت از شهرداري مطالبه كنند.

مدير كل تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه معتقد است، آنچه در شناسنامه فني ساختمان به‌منظور پيش‌فروش، پيش‌بيني شده شامل مشخصات پروانه ساختمان، مشخصات مالك، موقعيت مكاني، پلاك ثبتي، مشخصات كلي تاسيسات، نحوه كاربري ساختمان، تعداد پاركينگ، نوع اسكلت و مشخصات مهندس ناظر است.  دادسرشت چالش اصلي در تهيه شناسنامه فني پيش‌فروش ساختمان را تعيين نوع مصالح عنوان كرد و افزود: بر اساس ضوابط شهرداري در قبال تعيين نوع مصالح مسئوليتي ندارد و مشخصات مذكور توسط مهندسان طراح تهيه و توسط مهندس ناظر تأييد مي‌شود. با اين حال مقرر شده در مرحله اول اجرايي‌شدن شناسنامه فني امكان ثبت درخواست شناسنامه براي پروانه‌هاي صادره ميسر شود و در مرحله بعد موضوع صدور اين شناسنامه همزمان با صدور پروانه ساختماني عملياتي شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار