کد خبر: 830418
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
معاون آموزشی سواد‌آموزی کردستان:
معاون آموزشی نهضت سواد‌آموزی کردستان گفت: کردستان در زمینه استفاده از ICDL برای کم‌سوادان جز استان‌های برتر کشور است.

به گزارش جوان از کردستان، رمضان یوسفی شامگاه شنبه در جلسه‌ای که با حضور رئیس آموزش و پرورش و امام جمعه بانه و تعدادی از آموزشیاران سوادآموزی در مدرسه شبانه‌روزی اندیشه نو برگزار شد، اظهار داشت: سواد یکی از ملزومات اساسی زندگی امروز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه به سمت الکترونیکی شدن و سامانه‌های مجازی پیش می‌رود و قشر بیسواد و کم سواد بیشترین آسیب را در این حوزه خواهند دید لذا باید تمهیداتی در راستای افزایش سواد برای این قشر از افراد جامعه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در کردستان پارسال و امسال به ترتیب 100و200 نفر در کلاس‌های ICDL ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سنندج در بین پنج استان پایلوت برای اجرای این طرح رتبه اول را بدست آورده است.

یوسفی اضافه کرد: این کلاس‌ها در قالب 10 کلاس و60 ساعت آموزش که 16ساعت آموزش زبان انگلیسی و مفاهیم پرکاربرد کامپیوتری و20 ساعت آموزش سخت‌افزار و نرم‌افزار و24 ساعت مهارت‌های رایانه‌ای بوده است، برگزار شد که دلیل اصلی حضور کم‌سوادان در این کلاس‌ها بهبود کیفیت زندگی بوده است.

وی ایران را یکی از معدود کشورهای سطح جهان دانست که برای ریشه‌کنی بیسوادی گام‌های مهم و اساسی از جمله استفاده از بسته‌های آموزشی رایگان شامل کتاب و دفتر و سی‌دی‌های آموزشی و معلم رایگان برداشته است.

یوسفی برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای رفع بی‌سوادی را شایسته تقدیر دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده از جمله 10 درصد پاداش به سوادآموز و برای خودآموز هم جدای از کتاب و سی‌دی رایگان، گفت: در صورت قبولی، 659 هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند که در نوع خود در جهان کم‌نظیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار