کد خبر: 829881
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
نماينده سابق مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
آصفري گفت: هر زمان كه انقلاب نياز به كمك و حمايت داشته جلوتر از همه مردم حركت كردند در برخي از مسائل متاسفانه نخبگان نظام شناخت درست نداشتند...
فتنه 88 بايد براي تبيين شود تا بار ديگر تكرار نشود/مهم‌ترين عامل فتنه جاه‌طلبي جرياني خاص براي زير پا گذاشتن قانون بود/ اگر فتنه شكل نمي‌گرفت هم مسئله هسته‌اي حل و هم تحريم‌هاي ناجوانمردانه‌ لغو مي‌شدجوان‌آنلاين: محمد حسن آصفري، نماينده مجلس در دوره نهم در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به ريشه‌هاي شكل‌گير فتنه 88 گفت: ‌‌‌‌مهم‌ترين عامل ايجاد فتنه 88 فراقانوني عمل كردن، عدم تمكين به قانون، جاه‌طلبي و قدرت طلبي يك قشر و جريان خاص براي زير پا گذاشتن قانون بود تا از اين طريق به جايگاه و قدرت برسد. به جرات مي‌توان گفت اثرات فتنه سال 88 اگر نگوييم بيشتر از 8 سال جنگ تحميلي بود كمتر از آن هم نبود.
 
آصفري افزود: امريكايي‌ها در همه تحليل‌ها، برآوردها و بررسي‌هاي اختلافي خود و با فشاري كه به ملت ايران وارد كردند، سعي داشتند ايرانيان در انتخابات سال 88 پاي صندوق‌هاي راي حضور پيدا نكنند، اما حضور 40 ميليوني مردم پاي صندوق‌هاي راي نشان داد كه ملت پايبند به نظام، انقلاب، رهبر و قانون اساسي خود هستند.
 
وي ادامه داد: اگر فتنه سال 88 شكل نمي‌گرفت، هم مسئله هسته‌اي ما حل شده بود و هم تحريم‌هاي ناجوانمردانه‌اي را كه عليه ما تصويب كرده بودند، لغو و فشارهاي امريكايي‌ها و غربي‌ها از روي ملت ما برداشته مي‌شد. به عبارت ديگر با عدم شكل‌گيري فتنه 88 توسعه روابط بين‌الملل و گسترش  مسائل اقتصادي كشور را در پيش داشتيم.
 
اين نماينده سابق مجلس با بيان اينكه مهم‌ترين گزينه براي تثبيت هر نظام مردم است كه پشتيبان نظام خود باشد و در فتنه سال 88 اين آيتم در نظام ما بروز پيدا كرد، گفت: در فتنه سال 88 دشمن با اين تحليل و برآورد كه مردم از نظام و انقلاب‌ خود خسته شده‌اند، به كمك فتنه‌گران آمد و آن آشوب‌ها شكل گرفت. البته بررسي‌ها براي ايجاد فتنه قبل از انتخابات صورت گرفته بود و عناصري از انگليس، امريكا و ديگر  كشورهاي غربي به ايران آمده بودند و جريان اپوزيسيون برانداز در ايران را پيدا كرده و در نهايت ما شاهد چنين فتنه بسيار بدي در كشور خود بوديم كه اثرات تخريبي آن كمتر از 8 سال جنگ تحميلي نبود.
 
آصفري با تاكيد بر اينكه اثرات تخريبي فتنه 88 در سطح داخلي و بين‌الملل براي ايران كم نبود و اين مسئله بايد براي مردم بازگو شود، عنوان كرد: فتنه سال 88 به تحريم‌ها و فشار بيشتر به مردم ايران كمك كرد. اگر ما امروز شاهد ركود در صنعت، تورم در جامعه، قطعنامه‌هاي ضد ايران و كم شدن جايگاه پاسپورت ايراني هستيم به دليل فتنه و آشوب‌هاي سال 88 است كه براي مردم بازگو نشده و مورد تجزيه و تحليل قرار نگرفته است.
 
وي افزود: نيروهاي اپوزيسيون به واسطه همين انقلاب به قدرت، پست، مقام و امكانات رسيدند و امروز به نيروهاي براندازي تبديل شده‌اند كه در جهت تخريب نظام صحبت مي‌كنند اين نشان مي‌دهد شكم اينها سير شده است و مي‌دانند كه بيشتر از اين نمي‌توانند در نظام نفوذ داشته باشند و بيت‌المال را مورد غارت خود قرار دهند لذا نقش اپوزيسيون و برانداز را بازي مي‌كنند. اينها افرادي هستند كه مسئوليت‌هايي را در كشور داشتند اما امروز در صف براندازها و اپوزيسيون حرف مي‌زنند و موضع‌گيري مي‌كنند. مردم ديگر نيروهاي اپوزيسيون را به عنوان مسئول قبول ندارند اما آنها در جبهه مخالف بازي مي‌كنند تا از اين طريق مجددا به پست، جايگاه و قدرت برسند و به جاه‌طلبي خود برگردند.
 
 
اين نماينده مجلس در دوره نهم با اشاره به محاكمه عناصر فتنه گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند اگر قرار باشد با اين مسئله قانوني برخورد شود و سران فتنه مورد محاكمه قرار گيرند بايد با مسائلي مثل تحريم‌ها و فشار مضاعف بين‌المللي كه عليه كشورمان پس از فتنه 88 شكل گرفت، مثل جايگاه جمهوري اسلامي ايران در بخش‌هاي مختلف كه بعد از فتنه تنزل پيدا كرد، برخورد شود. مقصر بخش اعظم اين موضوعات كساني هستند كه در فتنه سال 88 نقش داشتند. جرم آنها زياد است و ملت ما هنوز تاوان آن فتنه را مي‌دهد.
 
 
آصفري اظهار داشت: بايد يك دادگاه قانوني برگزار شود و تخلفات سران فتنه را به طور دقيق از نظر سياسي، قضايي و قانوني مورد بررسي قرار دهد. مردم هم از محاكمه آنها به صورت علني استقبال خواهند كرد و به اين ترتيب نقش عناصر فتنه در فشار و تحريم‌هاي عليه ملت ايران مشخص مي‌شود كه سبب شدند شيريني انتخابات 40 ميليوني كه برگ برنده‌اي مثل عمليات بيت‌المقدس، فتح‌المبين و والفجر 8 براي ملت ايران بود تبديل به يك عقب‌گردي براي نظام شود.
 
 
وي ادامه داد: امروز فتنه‌گران مورد رافت نظام قرار گرفته‌اند و اگر مصلحت بر اين بوده كه تاكنون مورد محاكمه و مواخذه قرار نگيرند، نبايد مورد سواستفاده يك جريان، حزب يا عناصر فتنه قرار گيرد. مسئله فتنه مسئله بزرگي بود كه نه جريان پليسي، نه امنيتي و نه تشكيلات اطلاعاتي نتوانست فتنه‌اي به اين سنگيني را خاموش كند و آن را كنار بزند و مهم‌ترين مسئله‌اي كه نقش برآب شدن فتنه و اهداف جريان فتنه بود نفس مسيحاي مقام معظم رهبري بود.
 
اين نماينده سابق مجلس با اشاره به حماسه سالگرد 9 دي ماه سال 88 گفت: مردم در روز 9 دي ماه به خيابان‌ها آمدند و طومار فتنه‌گران را در هم پيچيدند. آن حضور ميليوني كه بدون تبليغ هيچ رسانه‌اي  به خيابان‌ها آمدند، يادآور شكست حكومت نظامي زمان شاه بود.
 
 
آصفري اظهار داشت: امروز برخي از كساني كه در فتنه نقش داشتند اعتراف مي‌كنند كه تقلبي در انتخابات شكل نگرفته اما متاسفانه برخي كه داراي پست، مسئوليت، قدرت و جايگاه‌هايي در كشور هستند جرات و جسارت مطرح كردن عنوان فتنه را ندارند و مي‌خواهند آن آشوب‌ها و فتنه فراموش شود، اين در حالي است كه حماسه 9 دي بصيرت مردم را نشان داد كه هميشه جلوتر از مسئولين حركت كرده‌اند و لازم است آن حماسه بزرگ را گرامي‌ بداريم.
 
وي افزود: هر زمان كه انقلاب نياز به كمك و حمايت داشته جلوتر از همه مردم حركت كردند در برخي از مسائل متاسفانه نخبگان نظام شناخت درست نداشتند و حتي در زمين دشمن بازي مي‌كردند اما مردم بصيرت و آگاهي داشته و جلوتر از مسئولين حركت كردند و لذا امروز بايد تكليف كساني كه جسارت و جرات استفاده از عنوان فتنه را ندارند، روشن شود.
 
اين نماينده سابق مجلس تاكيد كرد: اگر موضوع فتنه 88 به درستي براي مردم بازگو نشود هيچ بعيد نيست باز هم شاهد چنين فتنه‌هايي در كشور باشيم. روز 9 دي به عنوان روز بصيرت شناخت و آگاهي مردم است و واقعيت امر اين است كه بايد برخي از مسئولين به خود آيند كه متاسفانه علي رغم اينكه از امكانات بيت‌المال استفاده مي‌كنند اما كيلومترها از اهداف و آرمان‌هاي انقلاب و مردم فاصله دارند و عقب‌تر هستند. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
کسی که باور غلط شیفتگی امریکا را دارد و بخاطر ثروت وطن فروشی می کند . به هیچ صراط مستقیم نمی شود . مانند طیب که برای حفظ باور داشتن دسته و از ترس حزب دوده موجب سرنگونی مصدق شد . با باور غلط نباید مبارزه کرد .چون انقدر خطرناک است که خود وهر چیز را در برابر خود از بین می برد.
باور غلط را باید در کناری نگهداشت و از ان سوء استفاده نمود . البته باید از گسترش هم جلوگیری کرد و خیلی ارام مردم را با حقیقت اشنا نمود . صد البته باور غلط ممکن است حتی با این روشن گری هم مخالفت کند و شروع به واکنش نماید لذا باید خیلی محتاط بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار