کد خبر: 829455
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
در کنار اقدامات فرهنگی برای مقابله با استفاده از ماهواره، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و بقیه نهادها در برخورد با تجهیزات دریافت از ماهواره اقدام جدی و قاطعانه خواهند داشت.

یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با عنوان كردن اين مطلب گفت: در پرونده‌های دادگستری استان به صورت ملموس و مشهود است که یکی از عوامل اختلاف خانوادگی و افزایش طلاق در سطح استان استفاده از ماهواره و برنامه‌های آن است.

وی با اشاره به آثار و تبعات منفی استفاده از تجهیزات گیرنده‌های ماهواره‌ای در تربیت فرزندان گفت: بی‌شک شبکه‌های ماهواره‌ای در تربیت کودکان تأثیر منفی داشته و سبب تزلزل در خانواده‌ها و بنیان آن می‌شود و علاوه بر طلاق استفاده از ماهواره منشاء بسیاری دیگر از جرائم و بزهکاری در جامعه است.

خدادادی افزود: خانوادها باید تفهیم و توجیه شوند که وجود ماهواره در منزل به ضرر خانواده است و از طرفی از نظر قانون استفاده از آن جرم است بنابراین در کنار کار فرهنگی برای مقابله با این معضل، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ‌و بقیه نهادها در بحث برخورد با تجهیزات دریافت از ماهواره اقدام جدی و قاطعانه خواهند داشت.

وی بیان کرد: تاثیر اساسی را در خودداری خانواده‌ها زا استفاده از برنامه‌های ماهواره‌های کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی در این حوزه ایفا می‌کند چرا که اگر خانواده‌ها درباره تبعات سوء و منفی استفاده از ماهواره بر پیکره خانواده و به ویژه فرزندان آگاهی لازم و کافی را داشته باشند، به یقین این امر زمینه‌ساز جمع‌آوری داوطلبانه خود آنها می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار