کد خبر: 829014
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
جدال دايي و قلعه‌نويي براي رسيدن به پرسپوليس
هفته پاياني نيم‌فصل ليگ برتر در حالي امروز پيگيري مي‌شود كه در حساس‌ترين مسابقه استقلال در اصفهان مهمان سپاهان است.
سعيد احمديان
روز دوم هفته پاياني نيم‌فصل ليگ برتر در حالي امروز با انجام چند بازي حساس پيگيري مي‌شود كه پرسپوليسي‌ها با پيروزي برابر سياه‌جامگان قهرماني‌شان را در نيم‌فصل قطعي كرده‌اند. با اين حال تراكتور، نفت و ذوب‌آهن كه نزديك‌ترين تعقيب‌كنندگان قرمزها هستند براي اينكه فاصله امتيازي‌شان بيشتر نشود تنها به برد فكر مي‌كنند تا با خاطره خوشي به تعطيلات بروند.
 
سپاهان - استقلال، امروز ساعت 14:30
ورزشگاه نقش جهان كه پس از سال‌ها انتظار افتتاح شده است، امروز در اولين بازي بزرگ در اين استاديوم برگزار مي‌شود، ميزبان نبرد سپاهان و استقلال است، مسابقه‌اي كه در سال‌هاي اخير به يكي از دربي‌هاي فوتبال تبديل شده و همواره حساسيت بالايي داشته است. با توجه به شرايط آبي‌ها و زردها در جدول رده‌بندي، سه امتياز مسابقه امروز، هم براي ويسي و هم منصوريان از نان شب هم واجب‌تر است و دو سرمربي كه تيم‌هايشان در نيم‌فصل اول ليگ برتر روند پرفراز و نشيبي داشته‌اند، نمي‌خواهند با خاطره تلخي راهي تعطيلات نيم‌فصل شوند. سپاهاني‌ها در حالي براي بازي استقلال آماده شده‌اند كه در جدول رده‌بندي هم‌امتياز استقلال هستند و تنها به خاطر تفاضل گل پايين‌تر در رده هشتم قرار گرفته و استقلال در رده هفتم است. سپاهاني‌ها برخلاف دو فصل پيش در ليگ پانزدهم با نشستن عبدالله ويسي هم نتوانسته‌اند جزو مدعيان قرار بگيرند و در 14 هفته گذشته از ليگ روند پرافت و خيزي داشته‌اند، طوري كه ويسي تا مرز اخراج هم پيش رفت. البته شاگردان ويسي كه ميانگين سني‌شان نسبت به فصل گذشته پايين‌تر آمده و جوان‌تر شده‌اند، با پيروزي مقابل تراكتور در آخرين مسابقه‌شان قبل از رويارويي با استقلال، مقابل تراكتور كه نبرد تنگاتنگي در بالاي جدول با پرسپوليس براي صدرنشيني دارد، پيروز شده‌اند و در آخرين بازي نيم‌فصل كه ميزبان هم هستند، به كمتر از سه امتياز رضايت نخواهند داد.

در سوي ديگر استقلال در شرايطي به اصفهان رفته كه حذف از جام حذفي و نتيجه‌گيري دور از انتظار آبي‌ها به‌رغم هزينه 28 ميلياردي در فصل نقل و انتقالات سبب شده تا شايعات درباره بركناري منصوريان به اوج برسد. حتي در روزهاي گذشته از چند مربي صاحب‌نام خارجي مانند فيليكس ماگات هم به عنوان گزينه‌هاي باشگاه استقلال براي جانشيني منصوريان نام برده مي‌شد. با اين حال به نظر مي‌رسد پس از جلسه ديروز هيئت مديره استقلال با وزير ورزش، پرونده تغيير سرمربي استقلال با توجه به نهي وزير از گرفتن تصميمات احساسي درباره كادر فني فعلاً بايگاني شده است. در اين جلسه مسعود سلطاني‌فر از مديرعامل و هيئت مديره خواست تصميمات احساسي نگيرند چون ذات فوتبال همين نوسان‌هاست و هنر مديران فوتبال هدايت مناسب، عقلاني و منطقي بحران‌ها خواهد بود. در نشست هيئت مديره مقرر شد از عليرضا منصوريان حمايت شود هيچ موضع‌گيري نسبت به نتايج استقلال صورت نگيرد تا وي بتواند با فراغ‌بال نماينده ايران را در مسابقه پلي‌آف قهرمانان آسيا كه روز 19 بهمن با السد قطر برگزار مي‌شود، آماده کند. همچنين فيليكس ماگات، سرمربي سابق بايرن مونيخ كه اين روزها در ليگ چين سرمربيگري مي‌كند، هم ديروز هرگونه مذاكره با استقلال را تكذيب كرد: «شخصاً از ايران و از باشگاه استقلال تماسي با من گرفته نشده! اگر پيشنهادي از سوي باشگاه استقلال به دست من برسد حتماً آن را بررسي خواهم کرد. من يکسري فاکتورها براي کار کردن دارم که در موقع پيشنهاد اين فاکتورها را مورد بررسي قرار مي‌دهم.»
اگرچه مسئولان استقلال و وزارت ورزش بر عدم تغييرات در نيمكت استقلال اصرار دارند، با اين حال منصوريان با توجه به نتايجي كه تا امروز گرفته، فرصت زيادي براي اعاده حيثيت ندارد و بازي امروز با سپاهان يكي از مسابقاتي است كه نتيجه آن نقش مهمي مي‌تواند در سرنوشت آينده منصوريان داشته باشد.
 
نفت تهران - تراكتور، ساعت 15
نبرد شاگردان دايي و قلعه‌نويي هم مي‌تواند يكي از مسابقات داغ هفته پانزدهم باشد. جدا از حساسيت‌هايي كه به خاطر حضور دايي و قلعه‌نويي مسابقه نفت و تراكتور مي‌تواند داشته باشد، فاصله امتيازي دو تيم در جدول هم اين مسابقه را حساس‌تر كرده است. دو تيم در ليگ پانزدهم جزو مدعيان نشان داده‌اند و تراكتور با 27 امتياز تيم دوم جدول است و نفت هم با 23 امتياز در رده پنجم قرار گرفته است. نفت با پيروزي در اين مسابقه مي‌تواند به صدر نزديك‌تر شود، هرچند تبريزي‌ها كه هفته قبل به سپاهان باخته‌اند، تنها سه امتياز مسابقه را هدف قرار داده‌اند تا فاصله امتيازي‌شان با پرسپوليس 32 امتيازي، بيشتر نشود. دايي درباره اين مسابقه ديروز گفت: «اين مسابقه شش امتيازي است و ان‌شاءالله ما پيروز مي‌شويم تا به تراکتورسازي بچسبيم و بتوانيم با يک رتبه خوب نيم‌فصل را به پايان برسانيم.»
 
ساير بازي‌هاي امروز
ماشين‌سازي – سايپا، ساعت 14:15
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار