کد خبر: 826237
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
ركوردشكني بارسا در هفته ششم ليگ قهرمانان اروپا
شب اول هفته پاياني رقابت‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در حالي سه‌شنبه شب برگزار شد كه تيم بارسا ركوردشكني كرد و روستوف با سردار آزمون و سعيد عزت‌اللهي با قرار گرفتن در رده سوم گروه D راهي ليگ اروپا شد.
سعيد احمديان
ليگ قهرمانان اروپا در روزهاي پاياني سال 2016 به هفته پاياني مرحله گروهي رسيده و سه‌شنبه شب در شهرهاي مختلف اروپا، مسابقات گروه‌هاي اول تا چهارم برگزار شد. در گروه A پاري‌سن‌ژرمن در خانه با تساوي دو بر دو مقابل لودوگورتس متوقف شد و شانس سرگروهي را از دست داد و با 12 امتياز در رده دوم ايستاد. در اين گروه آرسنال چهار بر يک در زمين بازل پيروز شد و با 14 امتياز به عنوان سرگروه صعود کرد. در گروه B، ناپولي دو بر يک در زمين بنفيکا پيروز شد و هر دو تيم با اين نتيجه صعود کردند. در جدول ناپولي 11 و بنفيکاي هشت امتيازي راهي مرحله حذفي ليگ قهرمانان شدند.
 
بارسا با اينيستا راه افتاد
در گروه سوم، بارسلونا با درخشش توران در خانه چهار بر صفر بوروسيا مونشن‌گلادباخ را از پيش‌رو برداشت. توران در دقايق 50، 53 و 67 و مسي در دقيقه 16 براي بارسا گل زدند. بارسا در اين بازي علاوه بر يک پيروزي قاطع، يک رکورد جديد به ثبت رساند. شاگردان لوئيس انريکه 993 بار توپ را ميان يکديگر پاسکاري کردند که اين بالاترين رکورد به ثبت رسيده در يکي از بازي‌هاي ليگ قهرمانان محسوب مي‌شود. لوئيز انريكه پس از بازي گفت: «ما کاري که بايد را انجام داده‌ايم ولي بله، تيم‌هايي در رده دوم قرار گرفته‌اند که انتظار مي‌رفت صدرنشين باشند. عادت کرده‌ايم که قرعه‌هاي سخت منتظرمان باشد. با اين حال بدون توجه به حريف بهترين بازي‌مان را ارائه خواهيم کرد.»

 نقش تأثيرگذار اينيستا در بازگشت دوباره به تركيب بارسا از نكات قابل توجه اين مسابقه بود. كاپيتان بارسا در حضور 61 دقيقه‌اي‌اش در ميدان 108 پاس از 119 پاس خود را سالم به مقصد رساند. در مدت شش هفته‌اي که اينيستا به دليل مصدوميت دور از ميادين بود، بارسلونا در چهار بازي از هفت بازي خود موفق به کسب پيروزي نشد. سرمربي آبي‌واناري‌ها از کاپيتان تيمش که در بازگشت از مصدوميتش تأثير خود را روي تيم گذاشته، تمجيد کرد: «اينيستا بازيکني است که توانايي عبور از بازيکن مقابل خود و دادن پاس بين خطوط را دارد. او چيزي را به تيم اضافه کرد که هميشه به تيم اضافه مي‌کند.» آندره شوبرت، سرمربي مونشن گلادباخ هم پس از باخت مقابل بارسا گفت: «اين يک بازي نمونه از بارسا بود. البته بيش از حد با حريف مهربان بوديم و به قدر کافي با دل و جرئت بازي نکرديم. در اين‌گونه رويارويي‌ها بايد کاملاً سازماندهي شده وارد بازي شوي و نبايد بي‌خطر بود.» در ديگر بازي اين گروه، منچسترسيتي هم در خانه مقابل سلتيک به تساوي يک بريک رسيد. در جدول گروه C بارساي 15 و منچسترسيتي 9 امتيازي صعود کردند.
 
روستوف در اروپا ماند
در گروه چهارم اما مهم‌ترين بازي براي ايراني‌ها نه نبرد اتلتيكو و بايرن، بلكه مصاف روستوف و آيندهوون بود، مسابقه‌اي كه براي ياران آزمون و عزت‌اللهي مسابقه مرگ و زندگي براي راهيابي به ليگ اروپا بود. در اين مسابقه روستوف در شرايطي که سردار آزمون ستاره ايراني‌اش را تا دقيقه 90 در اختيار داشت به لطف تساوي بدون گل در خانه پي اس وي آيندهوون مقام سوم خود را قطعي کرد و به ليگ اروپا رسيد. در اين بازي آزمون در دقيقه 90 جاي خود را به سعيد عزت‌اللهي، ديگر بازيکن ايراني تيم داد. با توجه به صعود روستوف به ليگ اروپا بايد همچنان در انتظار درخشش بازيكنان ايراني اين تيم روسي در رقابت‌هاي اروپايي باشيم، به خصوص كه آزمون يكي از ستاره‌هاي روستوف در اروپا بوده و با گلزني‌هايش برابر بايرن و اتلتيكو نقش زيادي در راهيابي اين تيم به ليگ اروپا داشت. ايوان دانيليانتس، سرمربي ترکمنستاني تيم روستوف صعود به ليگ اروپا را پيروزي بزرگي براي تيمش دانست: «روستوف بسياري از بازي‌هاي ليگ برتر روسيه را قرباني کرد، اما چيز بهتري را به دست آورديم. اين يک قاعده است که بايد کاري را کنيد که بهتر است و در همين راستا گام برداشتيم و به هدف رسيديم.»

در ديگر بازي اين گروه بايرن‌مونيخ در خانه با گل دقيقه 28 لواندوفسکي يک بر صفر اتلتيکومادريد را برد. كارلو آنجلوتي، سرمربي بايرن‌مونيخ پس از پيروزي گفت: «هواداران بايرن بايد احساس غرور داشته باشند، بايرن مقتدرانه راه يک قهرمان را طي مي‌کند.» در طرف ديگر اتلتيكو فيناليست فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا مقابل بايرن براي اولين بار در اين فصل رقابت‌ها طعم شکست را چشيد، اما ديگو سيمئونه از نمايش سرسخت تيمش راضي بود: «شاهد بازي سفت، سخت و جنگجويانه‌اي بوديم. ما از يک ربع پاياني اين بازي تأثير و روحيه خوبي براي آينده گرفتيم.» در نهايت در اين گروه، اتلتيکو با 15 امتياز و بايرن با 12 امتياز به دور بعد رسيدند و روستوف پنج امتيازي به ليگ اروپا رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار