کد خبر: 824381
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
در پی وزش باد شدید محلی و پدیده گرد وخاک ، ترددهای دریایی از طریق اصلی ترین بنادر مسافری کشور در مرکز استان هرمزگان تا اطلاع ثانوی متوقف شد.
محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرشهید باهنر ضمن اعلام این خبر که تردد تمامی شناورها بین بنادر مسافری مرکز هرمزگان از ديروز و در راستای افزایش ایمنی سفرهای دریایی متوقف شده است، افزود: وزش باد شدید و کاهش دید افقی به دلیل بروز پدیده گردوخاک، شرایط را برای تردد تمامی شناورهای مسافری نامساعد کرده و تا رسیدن به وضعیت عادی، هیچ گونه تردد مسافری از بنادر شهید حقانی بندرعباس و بندرگاه هرمز انجام نخواهد شد.وی سرعت باد را بین 20 تا 30 نات دریایی، ارتفاع موج را نیز بیش از یک و نیم متر، دید افقی را نیز کمتر از 100 متر اعلام کرد و افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، این شرایط نامساعد جوی تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت، هر چند ممکن است طی ساعات محدودی از روز امکان تردد ایمن فراهم شود.
محسنی از هموطنانی که قصد سفر به جزایر قشم و هرمز را دارند، خواست تا به هیچ وجه از مبادی غیر مجاز و با شناورهای غیر استاندارد استفاده نکنند. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرشهید باهنر، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت ضرورت می توانند از مسیر دریایی بندر پهل و لافت –در فاصله ٧٠کیلومتری غرب بندرعباس- به جزیره قشم تردد کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار