کد خبر: 824301
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کورش زارعي مدير مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري با بيان اينکه همايش تئاتر مردمي پياده‌روي اربعين اولين حرکت بين‌المللي حوزه هنري است، برنامه‌هاي اين سازمان را در سال آينده با همکاري سازمان‌هاي فرهنگي کشور عراق بسيار مدون‌تر ارزيابي کرد.
زارعي چندي پيش با حضور در نمايشگاه مطبوعات در گفت‌وگويي برنامه‌هاي خود را در دفتر هنرهاي نمايشي حوزه هنري اعلام کرد.
وی با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان در سال جاري، داشتن پويايي را از مهم‌ترين اهداف حوزه هنري دانست که باعث شده همواره در انتخاب برنامه‌ها تنوع موضوعي وجود داشته باشد. کورش زارعي از اجراهايي مانند «آقاي شهروند و صلح جهاني عليه تروريسم رواني» که در 10 شب 6 ميليون تومان فروش کرده يا نمايش «چهل گيس» که با 13 ميليون تومان، رکورد فروش نمايش را در حوزه شکست، به همراه «اوريا» و «يک شاخه گل سرخ» به عنوان موفق‌ترين نمايش‌هاي اين مدت دفتر هنرهاي نمايشي نام برد.

وي همچنين با اشاره به اينکه در سال اخير سعي شده برخي هنرمنداني را که به نوعي قهر کرده بودند به حوزه برگرداند، مهرواره تئاتر ماه که مخصوص اجراي گروه‌هاي شهرستاني است و برگزاري جشنواره نقالان علوي را از مهم‌ترين فعاليت‌هاي مدت اخير دانست.
زارعي همچنين اختصاص سالن‌هاي اين سازمان به مدت 10 شب به گروه اجرايي سوگواره خمسه و نيز در اختيار گذاشتن سالن ماه در ماه محرم به گروه‌هاي دانشجويي تئاتر را از ديگر فعاليت‌هاي حوزه در راستاي گسترش هنر عاشورايي بيان کرد.

زارعي درباره فعاليت‌هاي اخير حوزه هنري از اجراهاي «کربلاي بيشه» به نويسندگي و کارگرداني رضا صابري، اجراي نمايش «خوب، بد، زشت» به کارگرداني و نويسندگي ابوالفضل حاج علي‌خاني با موضوع مدافعان حرم، نمايش «خاتون» به نويسندگي و کارگرداني حسين عالم بخش و نيز اجراي يک نمايش جنجالي با موضوع فيش‌هاي حقوقي که توسط سيروس همتي نوشته و کارگرداني ‌شده است، نام برد.
مدير مرکز هنرهاي نمايشي حوزه هنري، نخستين همايش تئاتر مردمي پياده‌روي اربعين را که با هشت گروه بين کربلا و نجف در محل موکب‌ها به اجرا مي‌پردازند، اولين حرکت بين‌المللي هنرهاي نمايشي حوزه هنري دانست. وي برنامه‌هاي سال ديگر اين همايش را با ارتباط‌گيري با سازمان هنرهاي دراماتيک کشور عراق بسيار مدون‌تر دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار