کد خبر: 824032
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
30 درصد معادل 280 هزار نفر از جمعيت يك ميليون و 900 هزار نفري استان گلستان در سکونتگاه هاي غيررسمي و بافت فرسوده استان سكونت دارند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان با اعلام اين خبر گفت: اين رقم در حدود 1/14 درصد از مساحت شهرهاي استان را در برگرفته است. ابراهيم مبارك قدم جلوگيري از رشد حاشيه نشيني و ساماندهي مناطق موجود را از موضوعات مورد تاكيد مقام معظم رهبري در برنامه پنجم توسعه بيان كرد و افزود: بيشترين مناطق حاشيه نشين استان در شهرهاي گنبد و گرگان به مساحت 405 هكتار و در 8 منطقه وجود دارد.

وي ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته در برخي شهرهاي استان گونه بندي بافت هاي ناكارآمد مشخص شده و در برخي شهرها به دليل تفاوت در محلات آنها و به اتمام نرسيدن مطالعات، گونه بندي مناطق مشخص نشده است.

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان افزود: پايين بودن درآمد ساكنان از ميانگين شهري، كم دوام و بي دوام بودن واحدهاي مسكوني، پايين بودن سرانه خدمات شهري و بيكاري از جمله وجوه مشترك در اين مناطق محسوب مي شوند.

مبارك قدم با اشاره به اينكه براي انجام اقدامات بهسازي در اين مناطق، ارزيابي آنها از ابعاد مختلف لازم است، افزود: مطالعات بهسازي در برخي از شهرهاي استان از جمله گرگان، گنبد و آزادشهر به اتمام رسيده و در شهرهاي كردكوي، بندرتركمن و آق قلا در دست تهيه است.

وي، پيشگيري و درمان را از موضوعات مورد توجه و مهم در ستاد بازآفريني شهري استان بيان كرد و گفت: به همين منظور در چشم انداز ديده شده در ستاد، بايد شرايط اقتصادي اين مناطق بهبود يابد و خدمات و زيرساخت هاي شهري آنها با ميانگين شهري برابري كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار