کد خبر: 824023
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
شرکت رنوی فرانسه برای احداث کارخانه خودروسازی در کشور اعلام آمادگی کرده که ساوه درصورت تامین زیرساخت های موردنیاز، محل مناسبی برای این سرمایه گذاری است.

مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک با بيان اين مطالب گفت: درخواست پروژه مشترکی مبنی بر همکاری مشترک ایران و شرکت رنوی فرانسه در صنعت خودروسازی ارائه شد که مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه ظرفیت خوبی در استان مرکزی برای این سرمایه گذاری فراهم است.

بیوک علیمرادلو افزود: مقرر است در صورت ایجاد و تامین زیرساخت های لازم، این پروژه بزرگ ملی در شهرستان ساوه کلید بخورد و مهمترین نیاز کنونی برای آغاز اجرای این سرمایه گذاری، فراهم شدن مجوزها و همچنین تامین آب، برق و گاز موردنیاز است.

اين مقام ادامه داد: با توجه به اینکه در صورت راه اندازی کارخانه، محصولات آن به خارج از کشور نیز صادر می شود نیاز دیگر در این زمینه، ایجاد امکانات گمرکی در محل شرکت است.

مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت : با تکمیل احداث این کارخانه خودروسازی، سالانه ۳۰۰هزار دستگاه خودرو در آن تولید می شود و درخواست برخی مشوق های سرمایه گذاری نیز ارائه شده تا در صورت تحقق آن، هر چه سریعتر این سرمایه گذاری عملیاتی شود.

گفتنی است حجم مالی این سرمایه گذاری ۴۰۰میلیون یورو می باشد که ۶۰درصد از این مبلغ را شرکت رنوی فرانسه برعهده گرفته و ۴۰درصد دیگر، از سوی طرف ایرانی سرمایه گذاری، تامین خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار