کد خبر: 823436
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
بازخوانی سخنان وزیر خارجه درباره «قانون تحریم‌های ایران»
وزیر خارجه کشورمان گفته بود که قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) هست که در پایان ۲۰۱۶ به اتمام می‌رسد، ظاهراً گروهی به دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است.
ظریف: تمدید قانون تحریم‌های ایران مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با اکثریت قاطع آرا (419 موافق و 1 مخالف) به تمدید قانون تحریم‌های ایران (ISA) رأی داد. این قانون، مبنای تحریم هایی است که بر سر مسئله هسته‌ای، در حوزه انرژی، بانکداری و صنایع دفاعی علیه ایران تصویب شده بود. در صورت عدم تمدید، اعتبار این قانون انتهای سال جاری میلادی به پایان می‌رسید.

قانون تحریم‌های ایران در سال 1996 در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون تصویب شد. این قانون سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران را منع می کند.

البته برای تصویب نهایی و اجرایی شدن این طرح ابتدا باید به تصویب سنا و سپس امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برسد.

سنا به تمدید قانون تحریم‌های ایران رای می‌دهد

«میچ مک‌کانل» سناتور جمهوری‌خواه روز چهارشنبه گفت که سنا به تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران تا پیش از پایان سال جاری میلادی رأی خواهد داد.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره «قانون تحریم‌های ایران» گفت: بله، ما آن را تصویب می‌کنیم. ما از طرح مجلس نمایندگان استقبال می‌کنیم. تصور می‌کنم این طرح هم‌اکنون در دستور کار است و ما آن را تصویب می‌کنیم.

به گزارش هیل، سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا، سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه دَن سولیوان و سناتور جمهوری‌خواه مارک روبیو و همچنین سناتور دموکرات جو مانچین و سناتور دموکرات باب منندز که با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالف بودند از طرح تمدید تحریم‌های ایران حمایت خواهند کرد.

بازخوانی سخنان ظریف درباره تمدید قانون تحریم‌های ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه مصادف با 23 خرداد ماه 1395، جهت ارائه گزارشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در فضای پسابرجام در صحن علنی مجلس حضور یافت.

ظریف در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان درباره زمان لغو قانون کلی تحریم‌های ایران معروف به «داماتو»، عنوان کرد: قانون داماتو دیگر وجود ندارد بلکه قانونی به اسم ISA (قانون تحریم‌های ایران) وجود دارد که در پایان سال 2016 مدت آن تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ظاهراً گروهی به دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است، آنها نیز در جلسه استماع کنگره تاکید کرده‌اند که نحوه مواجهه با این قانون باید طوری باشد که برجام را نقض نکند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
2
1
خخخخخخ هنوز نیومده تو باغ
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
3
1
وضعیت گروه برجامجیها بی شباهت به وضعیت حضرت آدم (ع) پس از دست یازیدن به میوه ممنوعه نیست که هر دو فریب خورده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
2
2
تو را خدا !!!!!!!! علم غیب شنیدن از تاریخ ساز و ووووووووو . خدا یه عقلی به این نادان ها بدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
نادان تویی
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
2
به نظرم اگه شمایه کم فشارایمیلی بیارین درست می شه!!!نگران نباشیدبرجام هنوزنقض نشده!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
3
1
جناب اای ظریف واقای روحانی شما لطفا"آرام باشید ولبخندتان را بزنید مبادابه کدخدا واعوانش اخم کنید ها!!تمام غضب خود را نگه دارید و روی سر دوستان دلسوز داخل کشور خالی کنید .
نازی !!نازی !!!نازی کدخدا!!!
لبخند...لبخند .... لطفا"لبخند...!!!!
خب حالادیگه امریکا کاملا"راضی شده اقای جلیلی هم خراب شده و خودتون را هم
به نحو احسن ضایع کردید!،لطفا"پیاده شید.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
2
خوب بعدش چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
2
2
بچه های که نصیحت و راهنمائی را نمی پذیرند وبر خواسته های خود اصرار می ورزند . همیشه شکست می خورند. اقای ظریف دیپلمات حتما در تاریخ بد عهدی امریکا را بوفور خوانده است علاوه براین هم تقریبا بخشی بزرگی از خواص وعوامل ایشان را در مورد غیر قابل اعتماد بودن امریکا اگاه ونصیحت کردند . متاسفانه باور غلط و مجذوب شدن ایشان در زرق وبرق امریکا موجب شد بر جام را امضا و حتی با کری راه پیمائی کند و با اوباما هم دست دهد . بدون این که دشمنی امریکا را در این 37 سال بیاد بیاورد . البته این باور غلط بحدی خطرناک است که شاید هنوز اقای ظریف در صدد دفاع از برجام براید . اما اگر اقای ظریف ودولت واقع بین بود .
1- اقای ظریف باید با دوستان راه های ارتباط و معاملات را بقرار می کردند 2- دولت هم می بایست از همه ملت برای شکستن راه تحریم کمک می خواست تا مانند ساختن خیلی از مواد و دستگاه ها بقیه موارد تحریم ها هم بی اثر میشد.
عبدالعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
1
2
تا کی دولت میخواهد در مورد برجام ملت را تحمیق کند ؟

چرا به شعور ملت توهین میکنید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
1
3
آقای ظریف خودت باش با برجامت وکد خدایت
صدرائی فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
اقای ظریف چقدر رهبری فرمودند: امریکا قابل اعتماد نیست و شما با خنده و لبخند پای میز رفتید. اقای ظریف آدم نمی داند چگونه باید به عده ای بفهماند که امریکا همان دشمنی است که خون 300 هزار از فرزندان این مرز و بوم را ریخته و امریکا همان دشمنی است که فقط نه بخاطر هسته ای که بخاطر دفاع از بهائیانی که ازدواج با محارم را مجاز می شمارند ، ما را به نقض حقوق بشر متهم و تحریم می کند. آقای ظریف ر برجام امضا کرده اید که اگر آنها نقض عهد کردند به شورایی متشکل از خودشان شکایت کنید این مثل این است که از دزد به دزد شکایت برید. حالا بخندید و...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
اگر امریکا بد عهدی کند که اینکار را خواهد کرد آنکس که تنها خواهد ماند ایران است.وآنقدر شرایط راسخت میکنند و آخر الامر میگویتد ایران برجام را نقض کرده است.ایکاش برجامی در کارنبود
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
متاسفانه نقد هایی که از تمدید تحریم ها میشود بدون مطالعه و تجربه هستند حتی کسانی که مدعی موارد سیاسی بین الملل هستند .
حقیقت این است که آمریکا دست به بزرگترین اشتباه خود زده است غافل از اینکه ایران دیگر تنها نیست و اروپا و چین و روسیه نیز به مرور خسارت های سیاسی و مالی به آمریکا تحمیل خواهند کرد که خود آمریکا خواهان برگشت خواهد شد.
از طرفی قدرت ایران در منطقه پر بار تر از قبل خواهد شد.
بطور کل میتوان نتیجه گرفت که ایران وضعیت بحرانی مهمی را نخواهد داشت و طی یک مدت کوتاه تقویت وضعیت نظامی و اقتصادی ایران بسیار ملموس خواهد شد و آمریکا مجبور به امتیاز دهی به ایران خواهد شد. البته منوط به اینکه هر ارگان و نهاد و شخصیتی نیایند تفسیر های غلط را از این شرایط مطرح کنند و همه گی یک سخن واحد بگویند.
مثلا لاریجانی یک چیز بگوید و نقدی و قالیباف و ... که این مسائل به آنها ربطی ندارد بیایند اظهار نظر های بیمورد کنند
جایگاه این اظهار و نظر ها باید تثبیت و مشخص شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار