کد خبر: 822936
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
رئيس ستاد زكات کمیته امداد اصفهان خبر داد:
45 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی از ابتدای سال جاری تا کنون در استان اصفهان جمع‌آوری‌ شده است.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان از جمع آوری حدود 45 میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در سطح استان خبر داد و افزود: زکات جمع آوری شده به فقرا و محرومان سراسر استان اهدا شده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ حجت الاسلام غلامحسین رنجبر ، رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان در حاشیه جلسه شورای زکات شهرستان کاشان ، با اشاره به رویکرد مثبت مردم استان اصفهان و به ویژه شهرستان کاشان در پرداخت زکات مستحبی اظهار داشت: در سال‌های اخیر پرداخت زکات مستحبی مورد توجه عامه مردم قرار گفته و در مجموع استان اصفهان در زکات مستحبی ظرفیت بالایی دارد.

وی از جمع آوری حدود 45 میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب درسطح استان خبر داد و تصریح کرد: زکات جمع آوری شده به فقرا و محرومان سراسر استان اهدا شده است و بخشی از آن نیز در ساخت و تکمیل مساجد و خانه های علما هزینه شده است.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه پرداخت زکات در بخش شجره طیبه استان اصفهان و رغبت باغداران استان به اعطای درخت و ثمره درخت برای محرومان و فقرا را حائز اهمیت است، اضافه کرد: مردم اصفهان به اهدای درخت و ثمره آن برای نیازمندان توجه و اعتقاد خاصی دارند.

وی با اشاره به اهمیت توجه صنایع استان به پرداخت زکات مستحبی خاطرنشان کرد: براساس روایات دینی یکی از راه های رونق اقتصادی کسب ‌وکار صاحبان صنایع، رسیدگی به فقرا و محرومان جامعه است که اگر ایشان در پرداخت زکات مستحبی اهتمام داشته باشند و از کار محرومان جامعه گره گشایی کنند، خداوند نیز گره از کار و مشکلات اقتصادی آنها بازخواهد کرد.

وی اختصاص زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان را نا محدود خواند و تصریح کرد: برخلاف کمیته امداد که لزوماً درآمد حاصل از صدقات را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند، ستاد زکات در این زمینه محدودیتی نداشته و به هر نیازمند و محرومی‌که در شهرها و روستاها وجود داشته باشد مساعدت می‌کند.

به گفته رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان، اختصاص زکات جمع آوری شده هر منطقه به نیازمندان همان محل از سوی شورای زکات شهر و یا روستا که معمولا از معتمدین مردم می‌باشند، انجام می شود.

وی یکی از اقدامات تأثیرگذار در بخش زکات را اختصاص بخشی از اعتبارات تملک دارایی فرمانداران استان اصفهان اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد، فرماندار شهرستان کاشان نیز بخشی از اعتبارات تملک دارایی فرمانداری ویژه کاشان را به ستاد زکات شهرستان کاشان اختصاص دهد.

حجت الاسلام رنجبر تبلیغات در امر پرداخت زکات را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: یک هزار و 200 دقیقه برنامه رادیویی و 900 دقیقه برنامه تلویزیونی از جمله برنامه‌های تبلیغی زکات در استان اصفهان در هفت ماهه سال جاری بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار