کد خبر: 822626
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
شهردار کلانشهر کرج گفت: ابرپروژه کنارگذر شمالی کرج 40 درصد از بار ترافیکی این شهرستان را کاهش می‌دهد.

علی ترکاشوند اظهار داشت: به دلیل رشد زندگی ماشینی و افزایش وسائل نقلیه شخصی و همچنین اشکالات و کمبودها در حوزه حمل و نقل عمومی، یکی از مهمترین مشکلات کلانشهرها و شهرستان‌های پرجمعیت، معضل ترافیک است.

وی افزود: در حال حاضر ترافیک هزینه و زمان بسیاری از مردم تلف می‌کند و از سوی دیگر نیروی انسانی، مدیریتی و بودجه‌های مدیریت شهری نیز به طور مداوم برای کنترل و کاهش ترافیک صرف می‌شود.

شهردار کرج تصریح کرد: متاسفانه کلانشهر کرج نیز با جمعیتی نزدیک به دو میلیون نفر از این معضل رنج می‌برد و با توجه به عدم تکمیل و بهره‌برداری از پروژه قطارشهری، ترافیک بیشتری را تحمل می‌کنیم.

ترکاشوند گفت: به همین دلیل باید طرح‌هایی از جمله احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاح هندسی معابر و خیابان‌های اصلی و توسعه و تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی را به طور مداوم در دستور کار قرار دهیم تا گره ترافیکی کرج قفل نشود.

وی بیان داشت: یکی از طرح‌های بزرگ و عمرانی که در مرکز استان البرز آغاز شده، مربوط به احداث کنارگذر شمالی کرج است.

شهردار کرج گفت: این کنارگذر در حقیقت یک ابرپروژه و بزرگ‌ترین پروژه عمرانی تاریخ مرکز استان البرز به شمار می‌آید که چند هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از آن مورد نیاز است.

ترکاشوند بیان داشت: تکمیل و بهره‌برداری کامل از کنارگذر شمالی کرج که غرب و شرق این شهرستان را به هم متصل می‌کند، می‌تواند تا 40 درصد از بار ترافیکی مرکز استان البرز را کاهش دهد.

وی افزود: برای تکمیل این ابرپروژه ما از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و تاکید کرده‌ایم که این طرح باید نماد حرکت انقلابی و جهادی مدیریت شهری کرج باشد.

شهردار مرکز استان البرز اظهار داشت: البته انتظار داریم که دیگر دستگاه‌ها نیز با مدیریت شهری همراهی و تعامل داشته باشند، چرا که ابرپروژه کنارگذر شمالی کرج بدون همراهی و تعامل دیگر دستگاه‌ها و همراهی انقلابی و جهادی همه مسؤولان به سرانجام نمی‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار