کد خبر: 822601
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
رئيس سازمان بسيج مستضعفين معتقد است نظامي که در پشت پرده، امريکا را اداره مي‌کند، معتقد است امريکا سال 2035 سقوط مي‌کند، حال آنکه به نظر من اين تحليلي خوش‌بينانه است و اين اتفاق خيلي زودتر مي‌افتد.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، در آستانه پنجم آذر سالروز تشکيل سازمان بسيج مستضعفين در خصوص مهم‌ترين وظيفه و اولويت‌هاي بسيج گفت: بسيج دو رسالت مهم دارد يکي پيش‌برندگي و جلو رفتن خودش است. بسيج اول بايد خودش را بسازد و تعالي پيدا کند تا بتواند هر کار ديگري را که لازمه پيشرفت انقلاب است، تحقق بخشد.
 
نقدي تأکيد کرد: قدم بعدي اين است که انقلاب از بسيج چه مي‌خواهد و نياز انقلاب چيست؟ بسيج بايد بتواند نياز اين مجموعه عظيم مردمي را برآورده کند.  وي با بيان اينکه امروز تهديد ما، نفوذ، تهاجم فرهنگي، تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي و عقب‌ماندگي‌هاي اقتصادي است، گفت: در اين عرصه‌ها حتماً بايد بسيج فعال‌تر باشد تا پاسخ اين تهديدات را بدهد. بايد فرصت‌هايي مثل وجود جوانان مشتاق انقلاب را درک کنيم.

وي سپس عنوان کرد: مدل موفق استفاده از مردم، دفاع مقدس بود. سپاه چون نهاد انقلابي بود و در دوره جنگ درگير بروکراسي اداري الهام گرفته از شرق و غرب نبود به راحتي توانست نيروي عظيم مردم را سازماندهي کند و آن را به کار گيرد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: بعد از جنگ تحميلي ديگر شاهد چنين الگويي در دستگاه‌هاي کشور نبوديم و فقط جهاد سازندگي بود که متأسفانه آن را هم منحل و در حقيقت تابع همان بروکراسي و ديوان‌سالاري غربي کردند.  نقدي اظهار داشت: لذا صرف نظر از جناح و سابقه سياسي، دولت‌ها اين مشکل را دارند. دولتي مي‌تواند در ايران موفق باشد و بر مشکلات خيلي بزرگ غلبه کند و شرايط خيلي پيش‌برنده‌تر از اين براي کشور ايجاد کند که اين پوسته ديوان‌سالاري خودش را بشکند و بتواند با مردم پيوند بخورد البته اين پيوند، لوازمي دارد و مردم به درخواست هر کسي اجابت نمي‌کنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: طبيعتاً وقتي مديران حقوق‌هاي گزاف بگيرند و در خانه‌هاي اشرافي زندگي کنند و خودروهاي شيک سوار شوند و خودشان را از مردم جدا کنند، نمي‌توانند پيوندي با مردم ايجاد کنند.

نقدي تأکيد کرد: اگر بخواهيم بر مشکلات بزرگ فائق بياييم و کار بزرگي در کشور کنيم و تحول اساسي و چشمگيري رخ بدهد - که شدني هم هست- راهش اين است که از آن پوسته ديوان‌سالاري غربي خارج شويم.

نقدي افزود: امريکايي‌ها دستشان صددرصد باز بوده که الگوي مورد نظر خودشان را پياده کنند اما نتيجه آن، اين شد آدمي که دختران جوان از آن به دليل تجاوز شاکي هستند، رئيس‌جمهور شود.
نقدي گفت: رئيس‌جمهور امريکا در ژانويه گفت که از 11 سپتامبر تاکنون، 450 هزار نفر از مردم امريکا به ضرب گلوله کشته شده‌اند، اين رقم بسيار بالايي است، اينها افرادي هستند که تروريست‌ها و داعش آنها را نکشته بلکه خودشان، خودشان را کشته‌اند و اين نشان از ناامني و آشفتگي است.  نقدي با بيان اينکه ما حتماً بايد دنبال الگوي اسلامي خودمان باشيم، گفت: يکي از خصوصيات آن الگو اين است که بين مردم و دولت فاصله‌اي نباشد و اين را هنوز نتوانسته‌ايم پياده کنيم و به همين دليل دولت‌ها در استفاده از ظرفيت مردم موفق نبوده‌اند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: رژيم و نظامي که پشت پرده امريکا را اداره مي‌کند تحليل کرده که امريکا سال 2035 سقوط مي‌کند، به نظر من اين تحليلي خوش‌بينانه است و اين اتفاق خيلي زودتر مي‌افتد.

نقدي افزود: مطالعاتي که بنده به عنوان تحقيقات دانشگاهي در حدود 15 سال پيش پيرامون امريکا داشتم که مبتني بر عدد و رقم و اطلاعات خود امريکايي‌هاست، بيانگر اين موضوع بود.
وي ادامه داد: پوسته‌اي که امروز سر باز کرده و آن آقا در کاليفرنيا مي‌آيد و شعار مي‌دهد ما يک ملت هستيم نه يک ايالت، مواردي است که قابل پيش‌بيني بود و من قبلاً آن را مي‌گفتم و رسانه‌هاي شيفته غرب مسخره مي‌کردند، اما امروز شاهد وقوع آن هستيم.
نقدي اظهار داشت: وضعيت امريکا بسيار بحراني است و از لحاظ پيوستگي اجتماعي گسل‌هاي اين پيوندها کاملاً فعال شده و در برخي مناطق مردم اصلاً حاضر نيستند به زبان انگليسي حرف بزنند و يک نوع جدايي فرهنگي به وقوع پيوسته است.
وي افزود: يک بحث ديگر تناقض‌هاي بزرگ در امريکا مثل ادعاي مبارزه با تروريست‌ها در کنار حمايت از داعش يا دفاع از دموکراسي در کنار حمايت از آل‌سعود است و اين تناقضات ايدئولوژي‌هاي آنها را منهدم کرده است.

نقدي با اشاره به انتخاب رئيس‌جمهور جديد امريکا گفت: اين آقايي که سر کار آمده واقعيت خود امريکاست. رئيس‌جمهور قبل، بزک کرده بود و چهره ديگري را مخفي کرده بودند اما اين رئيس‌جمهورشان همان چهره واقعي امريکا از لحاظ اخلاق، ادب، فرهنگ و... است، لذا اين تطبيق چهره مي‌تواند روند فروپاشي امريکا را شدت ببخشد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به آمادگي نظامي بسيجيان گفت: امروز با آمادگي که بسيج دارد و استفاده خوبي که سپاه از بسيج انجام مي‌دهد، جلوي بسياري از ناامني‌هايي که امريکايي‌ها مي‌خواهند در ايران انجام دهند، گرفته شده است.  وي افزود: سرمايه‌گذاري امريکا براي ايجاد نا امني در ايران بيش از سرمايه‌گذاري آنها در عراق وسوريه است، اما جواب نمي‌دهد.

نقدي تأکيد کرد: امريکايي‌ها در شرق کشور ما و در آن سوي مرزها پايگاه‌هاي بزرگي براي تربيت تروريست‌ها دارند و مرتباً افراد را با بمب و جليقه انتحاري مي‌فرستند، ولي همه آنها با سد بزرگ بسيج و سپاه برخورد مي‌کنند.  رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امريکايي‌ها در غرب کشور هم در کشورهاي همجوار اردوگاه‌هاي بزرگ آموزشي براي عمليات تروريستي در ايران دارند و امکانات زيادي هزينه مي‌کند و از طرفي هم آل‌سعود کمک مي‌کند اما همه تيم‌هايي که فرستادند در بدو ورود متلاشي شدند. اين نشان‌دهنده آمادگي‌هاي نيروهاي بسيج است.
نقدي با تأکيد بر اينکه تقويت بنيه دفاعي در دستور کار بسيج بوده و هست، اظهار داشت: اگر ديروز فقط ملت ما انتظار داشتند بسيجيان از آرمان‌هاي آنها دفاع کنند، امروز خيلي از ملت‌هاي محروم منطقه هم از بسيجيان انتظار دارند در مقابل مستکبرين به کمکشان بروند.

وي همچنين با اشاره به کمک ايران به جبهه مقاومت گفت: اعزام‌ها به سوريه و عراق در حد مستشاري و خيلي محدود است و اعزام گردان و نيرو از بسيج نداشتيم و نياز هم نيست، خصوصا در عراق که اصلاً نيازي به رزمنده نيست و خودشان رزمندگان زيادي دارند.
نقدي ادامه داد: حضور ايران در حد مستشاري و انتقال تجربه است، اما گاهي شايد تيم‌هاي کوچکي از رزمندگان هم رفته باشند که دليل آن هم اين است برخي از تجربه‌ها وقتي با زبان نقل شود مخاطب آن را متوجه نمي‌شود لذا اين تيم‌هاي کوچک، مدل‌هايي از آن عمليات را اجرا مي‌کنند و مستشاري تجربي صورت مي‌گيرد، پس وقتي مي‌بينيم يک جوان در سوريه به شهادت مي‌رسد دليلش حضور در همين عمليات‌هاي کوچک بوده است.

وي آينده ايران را از آن اسلام ناب دانست و به انتخابات آينده رياست جمهوري اشاره کرد و اظهار داشت: تلاطم و افت و خيز داريم ولي روند کلي حتماً رو به پيشرفت خواهد بود و مطالبي که پيرامون انتخابات نسبت به بسيج مي‌گويند بيشتر جنبه تهمت‌زني و فرافکني دارد و همه ديدند از دل يک دولت، مخالف آن دولت بيرون آمد، لذا انتخابات يک روند خيلي عادي خواهد داشت و نتيجه حتماً به نفع ملت خواهد بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار