کد خبر: 822412
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
سردار آقاخاني خبر داد:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از اجراي طرحي با همكاري نهاد امور مساجد درپنج هزار مسجد به منظور ارائه آموزش هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به مردم خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخاني، در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: مساجد از قديم الايام به عنوان پايگاه هاي مهم مردمي و محل اجتماع اقشار مختلف به منظور تبادل نظر در خصوص مسايل مهم اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي و ... بوده و اين پايگاه هميشه توانسته نقش ويژه اي را در حل مشكلات و رفع آسيب هاي مردم ايفا كند.

وي افزود: بنابر اين يكي از نهادهايي كه مي تواند درزمينه ارتباط نيروي انتظامي با مردم، آشنايي با آسيب ها و جرايم و در نهايت افزايش امنيت در جامعه كمك كند، نهاد مسجد است.

اين مقام مسئول بيان داشت: از آنجا كه اصفهان يك استان مذهبي بوده و بيشترين مسجد را دارا است و مردم اين استان نيز اعتقاد خاصي به حضور در مساجد دارند به همين جهت پليس اصفهان در نظر دارد تا از ظرفيت بزرگ و عظيم اين نهاد در راستاي كم كردن آسيب ها و جرايم در سطح جامعه بهره برداري نمايد.

سردار آقاخاني به اجراي طرحي به منظور ارائه آموزش هاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به مردم در سطح مساجد اشاره كرد و اظهار داشت: در اين طرح كه اخيراً طي تفاهم نامه اي بين معاونت اجتماعي پليس اصفهان و نهاد امور مساجد استان منعقد شده فرماندهان انتظامي، روساي كلانتري و پاسگاه ها، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي مي بايست برابر زمان بندي تعيين شده هر ماه در يك مسجد حضور يافته و به آموزش مردم و ارائه هشدارهاي پليسي در زمينه پيشگيري از آسيب ها و جرايم بپردازند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه طرح مذكور در بيش از 5 هزار مسجد استان به اجرا گذاشته مي شود اظهار داشت: علاوه بر آموزش مردم، مشكلات امنيتي و انتظامي محله نيز با حضور اهالي مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته و مسئولان انتظامي موظفند نسبت به جمع بندي مطالبات مردم و انعكاس خواسته هايشان به مبادي ذي ربط اقدام نمايند و ظرف 20 روز نسبت به حل مشكلات اقدام و نتيجه را به هيت امناي مسجد مربوطه ارائه نمايند.

فرمانده انتظامي استان، هيئت امناي مساجد را افراد شاخص، مورد اعتماد و امين مردم توصيف كرد و اظهار داشت: تقاضاي ما از اين افراد اين است كه ارتباط خود را كلانتري محل بيشتر كرده و ضمن دريافت مسال، مشكلات و مطالبات مردم در زمينه هاي امنيتي و انتظامي آنها را از طريق حضور مستمر در كلانتري ها و تماس يا شماره تلفن هاي 110 و 197 به مسئولان انتظامي ارائه كنند.

سردار آقاخاني با بي بديل توصيف كردن نقش و جايگاه مسجد در تحولات جامعه گفت: اميدواريم با اجراي اين طرح در روز به روز شاهد كاهش آسيب ها و جرايم و ارتباط هرچه بيشتر نيروي انتظامي با مردم و مشاركت عمومي در راستاي شعار همه باهم براي امنيت باشيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار