کد خبر: 822205
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
رييس اداره مؤسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي استان اصفهان خبر داد:
رييس اداره مؤسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي استان اصفهان از جلسه هم انديشي آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي با رؤساي نواحي شش گانه آموزش و پرورش خبر داد.

جلسه هم انديشي تخصصي با رؤساي نواحي شش گانه آموزش و پرورش با حضور آرش اخوان معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل، حسين مصلي نژاد رييس اداره مؤسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي استان، محمد دهقاني رييس كانون انجمن هاي صنفي آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد استان اصفهان، اعتباريان مدير ناحيه 6 آموزش و پرورش شهر اصفهان و جمعي از نمايندگان نواحي 6 گانه آموزش و پرورش، تعدادي از مديران و مؤسسين آموزشگاه هاي آزاد در محل سالن كنفرانس تشكيل گرديد.

در ابتداي جلسه معاون آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل بيان داشت: تعداد1787 آموزشگاههاي فني و حرفه اي آزاد در استان وجود دارد كه 42% اين آموزشگاهها (790)در شهر اصفهان مي باشد و از اين تعداد 131 آموزشگاه در رشته فن آوري اطلاعات و 181 آموزشگاه در رشته هاي صنايع دستي و 259 آموزشگاه در رشته صنايع پوشاك فعاليت دارند.

اخوان خواستار حضور آموزشگاهها در مدارس جهت ارائه طرحها و برنامه هاي آموزشي و مهارتي به دانش آموزان و خانواده هاي ايشان شد و به منظور رعايت نظم و انضباط و امور اداري پيشنهاد حضور يك نماينده از سوي آموزش فني و حرفه اي با هماهنگي آموزش و پرورش به همراه بسته آموزشي به هر مدرسه را اعلام نمود.

وي درخصوص هفته بازديد همگاني از تاريخ 22 لغايت 27 آبان ماه از مراكز آموزش فني و حرفه اي، از خانواده و دانش آموزان دعوت به عمل آورد.

در ادامه مصلي نژاد رييس اداره مؤسسات كارآموزي آزادو مشاركت هاي مردمي استان ضمن خير مقدم به حاضرين در جلسه به تبيين اهداف اين نشست پرداخت و گفت: لزوم توجه ويژه به فرزندان و فراهم آوردن شرايط ورود آنان به جامعه با فراگيري مهارتهاي مورد نياز، اهميت جلسه را دوچندان مي نمايد.

وي با اشاره به فرمايش استاندار مبني بر لزوم مهارت آموزي دانش آموزان جهت موفقيت در خانواده و در عرصه اجتماع و تاكيد بر شعار "هر دانش آموز يك مهارت"، هدف اصلي جلسه را بحث و تبادل نظر پيرامون موضوع و دست يابي به نقطه نظرات مشترك حاضرين اعلام نمود و افزود: اميدواريم برآيند اين جلسات منجر به ارائه طرحي جامع و كاربردي در جهت تعاملات مشترك گردد.

بر اساس اين گزارش: پرورش خلاقيت كودكان و دانش آموزان، نشست با اداره انجمن اوليا و مربيان مدارس، استفاده از ظرفيت هاي كانون هاي آموزش و پرورش، استفاده از ظرفيت پژوهش سراهاي دانش آموزي و عقد تفاهم نامه از جمله مسائلي بود كه توسط جمع حاضر مطرح گرديد.

در پايان مقرر گرديد، نواحي آموزش و پرورش نمايندگان خود را جهت تشكيل جلسات در سطح كارشناسان، به اداره كل آموزش فني و حرفه اي معرفي نمايند و همچنين ليست آموزشگاههاي فني و حرفه اي شهرستان اصفهان در اختيار نواحي آموزش و پرورش قرار گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار