کد خبر: 822150
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
با اولویت دهی به توسعه فضای سبز؛
مدیر منطقه 11 شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت گسترش فضای سبز اظهار داشت: مسئولین شهری باید بر این مهم اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم فضای سالم و مرفهی را برای شهروندان محیا کنیم.

حسین شریف کاظمی ، بر ضرورت صیانت از فضای سبز و گسترش آن در سطح شهر توسط مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: براین اساس ضروری است مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز در شهر تلاش مضاعف تری داشته باشد.

این مسئول با توجه به ضرورت گسترش فضای سبز و افزایش آن، اقدامات انجام شده توسط شهرداری این منطقه را درسال جاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: در اجرای این مهم فاز اول طرح احداث پارک سنگی در حاشیه رودخانه کرج حد فاصل پل حامی و پل تاریخی صفوی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: مساحت کل این پروژه 3 هزارمترمربع بوده که با ارتفاع 38 متر از سطح رودخانه کرج اجرایی شده است وهمچنین اجرای فضای سبز عمودی، جدول کاری و محوطه سازی و کاشت درخت ودرختچه های تزیینی را ازجمله اقدامات انجام شده در این طرح ذکر کرد.

مدیر منطقه 11 کرج افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این طرح حد فاصل پل تاریخی تا پل ورودی حصار به مساحت چهار هزار و 300 مترمربع آغاز شده است.

وی از دیگر اقدامات این منطقه در زمینه توسعه فضای سبز را کاشت گلهای رز و درخچه های زینتی در پارک های زیتون، گلبرگ و شمشاد عنوان کرد و گفت: حفظ فضاهای سبز همواره در اولویت این منطقه قرار دارد و به منظور حفظ شادابی درختان معابر نیز به طور مستمر آنها آبشویی می شوند.

شریف کاظمی تصریح کرد: به منظور مقابله با آفات احتمالی، درختان معابر عمومی این منطقه نیز طبق نظر کارشناسان ذیصلاح محلول پاشی میشوند.

وی تاکید کرد: هرچند این منطقه تمام همت و تلاش خود را برای حفظ و توسعه فضای سبز منطقه بکار گرفته اما حصول نتیجه مطلوب نیازمند مشارکت همه جانبه مردم در این زمینه است.

مدیر منطقه 11 کرج درباره مزایای وجود فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: گذراندن اوقات فراغت در بوستان ها و پارکها و بهره‌مندی از هوای مطبوع و دلپذیر آنها همراه با امکانات فرهنگی، علمی و تفرجگاهی با توجه به این واقعیت که پارکها و فضاهای سبز شهری در برگیرنده گردش طبیعی فصول و حالات متفاوت و زیبایی و خلاقیت طبیعی است، نه ‌تنها موجب افزایش روحیه شهروندان می‌شود بلکه باعث ایجاد خلاقیت های ذهنی گسترده تر برای افراد نیز می‌شود.

وی گفت: با احداث و ساماندهی پارکها به لحاظ امکانات و زیبایی بصری موجبات غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها فراهم می شود، همچنین شهروندان را برای حضور در سطح شهر و بهره مندی از زیبایی های موجود تشویق می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار