کد خبر: 821794
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
در سمینار آموزشی نیترات و آلودگی آب و مواد غذایی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛
عضو هیات علمی مرکزتحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی اصفهان گفت: استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی طی 25 سال گذشته 20 برابر شده است

حمیدرضا رحمانی در سمینار آموزشی نیترات و آلودگی آب و مواد غذاییکه به همت کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود:نیترات یکی از عوامل تهدید کننده سلامت انسانهاست و افزایش میزان نیترات در بدن انسان منجر به شیوع انواع سرطان و تومور می شود.

وی منابع نیترات در آب و خاک را شامل آلی ،معدنی ،طبیعی و غیرطبیعی برشمرد و گفت:بیشترین میزان نیترات که روزانه هر انسان بایستی مصرف کند روزانه 3.65 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن است و بیش از این میزبان سلامت فرد مرد تهدید قرار می گیرد .

وی وجود 50 میلی گرم نیترات در یک لیتر آب را استاندارد دانست و گفت:بیشترین میزان نیترات در محصولات کشاورزی است که ناشی از مصرف کودهای آلی شیمیایی است .

رحمانی تصریح کرد:سبزیجات زمینه جذب نیترات بیشتر از سایر محصولات کشاورزی را دارند.

وی با اشاره به بررسی میزان نیترات در آب شرب شهرستان های استان اصفهان گفت:در نجف آباد و تیران و کرون بیش از 85 درصد آب شرب دارای نیترات استاندارد است ولی در دهاقان ، فریدن و خوانسالار 50 درصد آب شرب دارای نیترات استاندارد است .

رحمانی یادآور شد: استفاده از کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی علاوه بر تولید محصولات با نیترات بالا باعث آلوده شدن خام و منابع آب زیرزمینی به نیترات می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار