کد خبر: 819280
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: 11 خانه قرآنی در میامی وجود دارد که دو خانه قرآن شهری و 9خانه قرآن در روستاها مشغول به فعالیت هستند.
حجت الاسلام مجید بخشی در بازدید بازرس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت های قرآنی میامی، بیان داشت: این شهرستان با دارا بودن 11خانه قرآنی شهری و روستایی، بیشترین خانه های قرآنی به نسبت جمعیت را در استان سمنان در اختیار دارد.
وی افزود: خانه های قرآنی میامی با بهره گیری از امکانات اندک خود توانسته اند در طول سال با برگزاری دوره های آموزشی و قرآنی، در راستای ترویج فرهنگ تلاوت روزمره کلام الله مجید موفقیت های چشم گیری را کسب کنند.
عضو شورای فرهنگ عمومی میامی با بیان اینکه خانه های قرآن روستایی این شهرستان نیازمند امکانات و کمک های مسئولان هستند؛ بیان داشت: فعالیت های قرآنی در روستاهای میامی به صورت مستمر برگزار می شود.
بخشی از صدور 250گواهینامه قرآنی در هفت ماه نخست امسال خبر داد و ابراز داشت: ارائه 21گواهینامه سطح یک قرآن مجید، 25گواهینامه دوره آموزشی سوره بینات و 30گواهینامه تفسیر سوره حجرات در زمره مهمترین موارد صدور گواهینامه‌های قرانی طی سال جاری هستند.
وی افزود: 26جلسه خانگی قرآن کریم نیز در میامی شناسایی شده که اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سعی می کند با همه توان در راه حمایت از آنها اهتمام داشته باشد.
بازرس اعزامی سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این بازدید خواستار شتاب بیشتر فعالیت‌های قرآنی میامی شد و گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به این گونه فعالیت‌ها داشته باشند.
حسن دیدگاه با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم در میامی ابراز داشت: ترویج فعالیت‌های قرآنی در کشور مثبت است اما کافی نیست و باید برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش بیشتری شود.
وی افزود: یکی از راه های ترویج فعالیت های قرآنی در میامی، حمایت بیشتر مسئولان ارشد شهرستانی و نهادهای فرهنگی است که دراین زمینه شورای فرهنگ عمومی می تواند نقش آفرینی محوری داشته باشد.
دیدگاه با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های درون شهرستانی مانند قاریان و مربیان قرآنی برای ترویج معارف دینی و قرآنی، ابراز داشت: گسترش خانه‌های قرآنی شهری و روستایی با هدف ریشه کنی بی سوادی قرآنی در میامی مطلوب است ،اما مشکلات این خانه ها باید به دست مسئولان رفع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر