کد خبر: 818924
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با اشاره به تولید روزانه 100 تن زباله شهری در این شهر، گفت: بیش از 33 درصد تفکیک پسماندها در شهر سمنان از مبداء شکل می گیرد.
حمیدرضا پیوندی افزود: 15 هکتار مرکز دفن زباله در سمنان وجود دارد که تا 25 سال آینده ظرفیت برای دفن زباله دارد.
پیوندی ادامه داد: پس از انجام مراحل پسماند و تفکیک، فقط 20 درصد از زباله ها دفن می شود که در آینده این درصد با راه اندازی اولین شهرک بازیافت کمتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه اولین شهرک بازیافت 20 هکتاری در سمنان با 65 قطعه زمین پیش بینی شده است، گفت: با راه اندازی شهرک بازیافت به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال ،راه اندازی صنایع تبدیلی و خارج نشدن مواد بازیافتی به صورت خام از شهر کمک خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با تاکید بر ساماندهی مسایل مربوط به پسماند گفت: 45 غرفه و انبار بازیافت در شهر سمنان با اشغال بخش های مختلف زمین های کشاورزی و باغ ها به ویژه در جاده نظامی سمنان، چهره بدی به شهر داده است.
وی خاطرنشان کرد: زباله های روستاهای خیرآباد، محمودآباد، حسن آباد، اعلا و دلازیان، به طور مستقل جمع آوری می شود تا با زباله های شهری ترکیب نشود.
وی یاد آور شد: با پیشرفت روزافزون، رشد جمعیت و توسعه جوامع بشری نیاز به ساخت و ساز و توسعه اماکن افزایش می یابد که این امر موجب افزایش چشمگیر تولید نخاله ساختمانی شهری می شود.
وی بیان داشت: هرگاه ماشین آلات خاک برداری و حمل خاک و نخاله، اقدام به تخلف و تخلیه نخاله های ساختمانی در محل های غیرمجاز کنند، سازمان مدیریت پسماند بر اساس مصوبات و قوانین جاری مانند مواد 16 و 20 قانون مدیریت پسماندها، برای اعمال قوانین و برخورد با متخلفان و معرفی آن ها به مراجع قضایی اقدام می کند.
مدیر عامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: تحویل زباله های جمع آوری شده به خودروها و موتورهای خدمات شهری جهت جمع آوری زباله خشک، یا تحویل آنها به غرفه های بازیافت، و یا انداختن آنها داخل سطل های آبی رنگ ویژه پسماندهای خشک، می تواند به صنعت بازیافت کمک کند.
وی با بیان این که 30 دستگاه خودروی وانت و 70 گاری دستی مجوز کار برای تفکیک زباله از مبدا را از سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان دارندف تاکید کرد: 23 وانت و گاری دستی در سمنان به طور غیرمجاز فعالیت می کنند.
مدیر عامل سازمان پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: با این افراد در مرحله اول با برخورد کتبی و تعهد و دومین بار با توقیف خودرو و در مورد تکرار تخلف، به مراجع قضایی ارجاع می شوند.
سرانه تولید زباله در استان سمنان 600 گرم در روز است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر